3 zasady diety odchudzającej, które doprowadzą Cię do wymarzonego celu

Odnoszę wrażenie, że o dietach odchudzających napisano już wszystko. Wciąż jednak na świecie jest wiele osób borykających się z nadmiarem kilogramów. W sumie nie ma w tym nic dziwnego, bo przeważnie jesteśmy w gorącej wodzie kąpani i chcemy widzieć efekty jak najszybciej. Z tego powodu często podejmujemy diety, które znacznie ograniczają ilość przyjętych kalorii, sprawiając że szybko chudniemy… i równie szybko wracamy do starej wagi. W przypadku takich diet bardziej odpowiednia byłaby nazwa, dieta NIEodchudzająca lub dieta wyczerpująca motywację.

Dieta odchudzająca – najskuteczniejsze zasady

Osoba będąca na diecie często czuje się zagubiona i przytłuczona ilością nowych informacji i zasad, które musi przestrzegać. Prawdą jest jednak, że potrzebujesz jedynie 3 zasad i to właśnie one doprowadzą Cię do wymarzonej sylwetki i szczęśliwego życia. Oto one:

Dobra dieta odchudzająca to dieta indywidualna

Osoby poszukujące skutecznych sposobów na schudnięcie często swoje pierwsze kroki kierują do zasobów internetu. Czytają wszystko jak leci i poszukują gotowców, najlepiej darmowych, które pozwolą im szybko i bez wysiłku zrzucić kilka kilogramów. Zaobserwowałam też, że istnieje druga grupa osób, która rzuca się na jakąkolwiek aktywność fizyczną, bo przecież ruch to zdrowie i pozwala na utratę wcześniej spożytych kalorii. Osoby te często też spożywają zdrowe, niskokaloryczne posiłki, ale gdy napada ich głód, to pozwalają sobie na więcej.

Oby dwie grupy popełniają zasadniczy błąd. Po pierwsze, aby dieta odchudzająca miała jakikolwiek sens, to musi być dopasowana do stanu naszego zdrowia, naszego metabolizmu oraz intensywności fizycznej. W przeciwnym wypadku nie unikniemy sytuacji, gdy głód zaprowadzi nas do popełniania kolejnych grzechów dietetycznych, które oddalą nas od upragnionego celu. Z tego powodu powinniśmy raczej skierować nasze kroki do specjalisty, który nam taką dietę ułoży. Powinniśmy też ściśle przestrzegać planu. Dobry specjalista powinien też uwzględnić tak zwany cheat day, bo nie oszukujmy się, że przez nie będziemy mieli ochoty na grzechy. Popełnianie grzechów w ramach planu powinno odbywać się bez wyrzutów sumienia.

Druga grupa osób, ta która chce schudnąć poprzez zwiększenie aktywności fizycznej zapomina z kolei, że podstawą odchudzania jest zwiększenie metabolizmu. Aby do tego doprowadzić, potrzebne są konkretne produkty i składniki w naszej diecie. Sama należałam kiedyś do tej grupy osób. Ćwiczyłam, chcąc uzyskać konkretną sylwetkę i jadłam niskokalorycznie, często unikając tłustych pokarmów oraz mięsa. Podstawą przyśpieszenia metabolizmu jest zbudowanie tkanki mięśniowej, która nam na to pozwoli. Aby do tego doprowadzić musimy spożywać odpowiednie ilości białka, węglowodanów, a także tłuszczy. W tym przypadku znowu najlepiej skorzystać z rady specjalisty, który podpowie w jakich proporcjach powinniśmy spożywać białka, węgle, a w jakich tłuszcze. Specjalista powinien też powiedzieć nam jak często i jakie ćwiczenia powinniśmy wykonywać, aby osiągnąć najlepsze efekty w możliwie najkrótszym czasie.

Znajdź specjalistę, zaufaj mu i bądź cierpliwy

Gdy już wybraliśmy specjalistę, który ułożył nam dietę i plan treningowy to zasadą, która pozwoli nam na osiągnięcie wymarzonych efektów jest…. zaufanie i cierpliwość. Piszę o tym, gdyż sama nie widząc efektów tak szybko jakbym chciała, wielokrotnie porzucałam dietę i modyfikowałam sobie plan treningowy według własnego “widzimisię”. Nie były to jednak najgorsze błędy. Zwiększenie lub zmniejszenie aktywności fizycznej to pikuś w porównaniu ze zmniejszeniem kaloryczności swoich posiłków, aby osiągnąć szybsze efekty. Doprowadzamy w ten sposób do wycieńczenia organizmu. Kończy nam się motywacja i w myślach lub w naszym otoczeniu psioczymy na osobę, która nam ułożyła plan żywieniowy i treningowy. Popełniamy w ten sposób karygodny błąd. Jeżeli raz zaufaliśmy komuś i jest to osoba, która ma bogatą, wieloletnią wiedzę na temat diet odchudzających, to wykażmy się cierpliwością i wypełniajmy plan od A do Z. To jedyna słuszna droga, która pozwoli na to, że nie będziemy musieli wciąż i wciąż powtarzać na nowo tego samego procesu tracąc przy tym sporo motywacji i naszego cennego czasu.

Znajdź dietę dla siebie
Kliknij i sprawdź ceny!

Skup się na budowaniu dobrych nawyków żywieniowych

Chyba już nikomu nie trzeba mówić jak ważne jest wypijanie odpowiedniej ilości wody, nie tylko będąc na jakiejkolwiek diecie odchudzającej, ale w ogóle. Woda to baza do tego, aby wszystkie procesy w naszych organizmie mogły mieć miejsce. Nie doprowadzajmy więc do sytuacji, gdy czujemy pragnienie, bo jest to już sygnał, że tej wody dostarczyliśmy sobie i wiele za mało.

Kolejną sprawą jest regularność w spożywanych posiłkach i spożywanie ich odpowiedniej ilości. Słuchajmy swojego organizmu, bo nie zawsze dostarczanie sobie 5 lub 6 posiłków jest dla nas najlepsze. Na pewno złym pomysłem będzie też spożywanie tylko dwóch posiłków w ciągu dnia. U mnie po wielu próbach, okazało się że optymalną ilością są 4 posiłki w ciągu dnia. Zachowanie minimum 4 godzin przerwy pomiędzy jednym a drugim jedzeniem, sprawiło że poprawiło mi się trawienie, co wcześniej było moją bolączką.

Dobrym nawykiem będzie też sprawdzanie składów produktów, które kupujemy w sklepie. Unikanie cukru, który jest często na pierwszym miejscu składu wielu uważanych za zdrowe produkty, sprawi że nie tylko poczujemy się zdrowsi, ale też przyśpieszymy w ten sposób osiągnięcie celu naszej diety odchudzającej.

Budowa dobrych nawyków podczas trwania diety odchudzającej powinna wejść nam w krew, gdyż to jedyna droga pozwalająca zachować szczupłą sylwetkę na długie lata. Dobrym nawykiem jest też nie popadanie w skrajności, gdyż wszyscy jesteśmy tylko ludźmi. Jednorazowy grzeszek, ale zjedzony w dobrym towarzystwie nie tylko poprawi nam samopoczucie, wpłynie pozytywnie na nasz stan emocjonalny, ale też pozwoli zachować równowagę.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.