Bieżnia do domu- elektryczna czy magnetyczna?

Chcesz mieć piękne ciało? Jednak nie lubisz wizyt na siłowni, a cena karnetu sprawia, że masz pustą lodówkę? Jednorazowy zakup, na przykład bieżni do domu jest świetną oszczędnością! Możesz ćwiczyć o każdej porze dnia lub nocy, nie ma wymówek o złej pogodnie lub długim dojeździe do siłowni! Warto dobrze przemyśleć ten zakup, ponieważ będzie on służył nam przez długie lata. Jak wybrać bieżnię do domu? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu!

Bieżnie do ćwiczeń

Bieżnie są urządzeniami spalającymi tłuszcz. Są też bez wątpienia najprostszym w obsłudze sprzętem. Od nas zależy tempo biegu i intensywność przeprowadzonego treningu. Możemy ćwiczyć wydolność organizmu chodząc lub biegając- wystarczy odpowiednio ustawić tempo przesuwania taśmy!

Co daje nam trening na bieżni?

Oczywiście podczas biegu, niezależnie czy na bieżni czy w terenie, najsilniej pracują mięśnie dwugłowy i czworogłowy uda, pośladków oraz mięśnie brzucha. Mniej zaangażowane (lecz wciąż aktywne) są mięśnie obręczy barkowej i grzbietu. Ćwicząc na bieżni należy pamiętać o zachowaniu odpowiedniej postawy. To bardzo ważne, jeżeli chcesz osiągnąć dobre rezultaty w stosunkowo krótkim czasie. Ponadto to sprzęt dla każdego! Nie ma ograniczeń wiekowych czy kondycyjnych. Należy jednak pamiętać o tym, aby dopasować trening do naszych możliwości. Nie szarżujmy za mocno, ponieważ możemy się tylko zniechęcić dalszych ćwiczeń.

Trening na bieżni dla początkujących:

Na początku każdego treningu powinniśmy przeprowadzić rozgrzewkę i trening na bieżni nie jest tu wyjątkiem. Nie powinna być ona krótsza niż 4-5 minut. Rozgrzewka powinna obejmować przygotowanie wszystkich partii mięśni do wysiłku. Następnie przez około dwie minuty możemy spokojnie spacerować, a po tym czasie przejść do dwuminutowego truchtu. Ostatnim etapem jest 60-90 sekundowy sprint. Taka sekwencja ruchu powinna być powtórzona minimum trzy razy. Po treningu obowiązkowe jest kilkuminutowe rozciąganie. To pozwoli wzmocnić mięśnie i wiązadła oraz uchroni nas przed kontuzjami.

Trening na bieżni dla zaawansowanych:

Trening dla zaawansowanych różni się od treningu dla początkujących głównie brakiem części spacerowej. Oczywiście zaczynamy od rozgrzewki, po czym od razu przechodzimy do sprintu (1 minuta), a następnie truchtu (również 1 minuta). Taka sekwencję powtarzamy od 5 do 8 razy. Na koniec treningu kilkuminutowe rozciąganie, pozwalające ochłonąć.

Bieżnia w domu- zalety

  • Możliwość ćwiczeń bez względu na panujące na zewnątrz warunki atmosferyczne.
  • Systemy amortyzacyjne, które chronią stawy. Trening na bieżni może być mniejszym obciążeniem dla stawów (zwłaszcza kolan) niż bieganie po twardej nawierzchni, na przykład asfalcie.
  • Możliwość regulacji poziomu trudności oraz obciążenia.
  • Możesz zapomnieć o wyznaczaniu tras joggingowych (to uciążliwe zwłaszcza dla mieszkańców centrum miasta).
  • Ustawienie nachylenia taśmy na bieżni (bieganie pod górkę, z górki lub po równym terenie).
  • Wszystkie fazy treningu na jednym urządzeniu- często, bieżnie mają specjalne programy, pozwalające na przeprowadzenie zarówno rozgrzewki, jak i treningu właściwego, oraz ostatniego etapu, czyli wychłodzenia organizmu.
  • Umożliwiają tworzenie własnych programów ćwiczeń. Mamy więc sposobność stworzyć program dostosowany do naszego poziomu oraz oczekiwań. Oczywiście nowsze modele zapamiętują preferencje kilku użytkowników oraz ich spersonalizowane programy.
  • Możliwość monitorowania akcji serca.
  • Ćwicząc na bieżni możemy oglądać telewizję. Film lub serial i litry potu- czy można chcieć coś więcej.

bieżnia

Największy wybór bieżni magnetycznych i elektrycznych
Kliknij i sprawdź najniższe ceny!

Bieżnia do domu-magnetyczna czy elektryczna?

Jeśli chcesz kupić bieżnie do domu pozostaje jedna kwestia. Bieżnia elektryczna czy magnetyczna? Którą wybrać? Obie dadzą nam takie same efekty, jednak znacząco różnią się między sobą.

Bieżnia elektryczna zasilana jest prądem elektrycznym. Ma wbudowany silnik o określonej mocy. Dzięki temu możemy z łatwością dostosować prędkość przesuwania taśmy do preferowanego przez nas tempa biegu.

Bieżnia magnetyczna nie posiada zasilania. Jej silnikiem są nasze mięśnie. Zaczynając trening na bieżni dopiero po chwili naszego ruchu zaczyna ruszać się również taśma.

Przede wszystkim jednak, te bieżnie różnią się ceną. Elektryczna, dzięki wbudowanemu silnikowi jest znacznie droższa.

Bieżnia jest świetnym rozwiązaniem jeśli chcesz trenować w domu. Nie będziesz czuć krępacji związanej ze spojrzeniami osób trenujących na siłowni. Nie będziesz mieć też wymówek przed odwołaniem treningu z powodu brzydkiej pogody. Jeśli chcesz przeprowadzać intensywne treningi w domu- bieżnia jest koniecznym zakupem!

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.