Celulit – jak powstaje, jak go zwalczyć, ćwiczenia

Celulit jest problemem, z którym zmaga się wiele kobiet. Skóra pomarańczowa może pojawić się u pań w każdym wieku. Jest to defekt, który staje się najbardziej kłopotliwy w okresie wiosenno – letnim, kiedy to dni stają się coraz cieplejsze i chcemy odsłonić trochę ciała i powylegiwać się na plaży. Walka z cellulitem jest dość trudna, co nie oznacza jednak, że jesteśmy z góry skazane na przegraną. Wystarczy odrobina chęci i silnej woli oraz dobrze dobrana dieta połączona z ćwiczeniami, by raz na zawsze pożegnać się ze znienawidzoną pomarańczową skórką!

Celulit – jak powstaje

Przyczyn powstawania cellulitu może być wiele. Do najczęściej występujących możemy zaliczyć nieodpowiednią, obitą w tłuszcze dietę i niewystarczającą ilość ruchu. Pojawianiu się pomarańczowej skórki sprzyjają również: chodzenie w obcisłych spodniach i butach na wysokim obcasie. Warto jednak pamiętać, że cellulit może powstawać również na wskutek nieprawidłowego krążenia krwi, zaburzeń gospodarki hormonalnej lub limfatycznej. Dochodzi wtedy do odkładania się niektórych produktów przemiany materii w tkance tłuszczowej, co z kolei sprawia, że komórki tłuszczowe znacznie się powiększają, a na naszej skórze powstają nieestetycznie wyglądające fałdki. Przyczyn powstawania cellulitu możemy dopatrywać się także w uwarunkowaniach genetycznych.

Cellulit – profilaktyka

Celulit może pojawić się u pań w każdym wieku, nie zawsze zmagają się z nim jedynie osoby otyłe. Najczęściej jest widoczny na pośladkach i udach. Niekiedy pojawia się również na brzuchu oraz ramionach. Istnieje kilka prostych trików, które pomogą nam zadbać o to, by nasza skóra była jędrna i elastyczna.

Najprostszą metodą na zapobieganie powstawania pomarańczowej skórki jest masaż pod prysznicem. Masujmy uda oraz pośladki, przykładając do nich słuchawkę naprzemiennie raz z gorącą, a raz z zimną woda. Wykonywanie takiego zabiegu powinno być stosowane podczas każdego prysznicu i trwać około 5 minut. Poprawi to krążenie krwi, przez co tłuszcz nie będzie się odkładał.

Ważne są również zwyczajne masaże, które możemy stosować jako zabieg relaksacyjny choćby przed snem. Do takiego masażu można użyć olejku eterycznego czy choćby zwykłego balsamu, który będziemy wcierać zaczynając od górnej części uda, w kierunku kolana. Nacisk dłoni powinien być dość mocny, a ruchy okrężne.

Aby uniknąć problemów związanych z pomarańczową skórką powinnyśmy również zadbać o dietę. Posiłki muszą być pełnowartościowe i niezbyt kaloryczne. Świetnie sprawdzi się chude mięso, duża ilość owoców i warzyw. Musimy zdać sobie sprawę z tego, że fastfoody i pizza, choć są bardzo smaczne przyczyniają się do odkładania tłuszczu w tkance tłuszczowej, a więc co za tym idzie do powstawania cellulitu. Ważne są również warunki, w jakich spożywamy posiłek. Czas zacząć unikać jedzenia w biegu i dokładnie przeżuwać jedzenie.

Ostatnim, ale nie najmniej ważnym kołem ratunkowym na uniknięcie skórki pomarańczowej jest ruch. Możemy spacerować, biegać, skakać na trampolinie czy nawet ściskać pośladki podczas pracy, kiedy siedzimy przy biurku. Każdy ruch się liczy!

Cellulit – zwalczające go ćwiczenia

W przypadku, kiedy już mamy problem z cellulitem i chcemy się z nim zmierzyć, zmiana jadłospisu, masaże i ruch mogą okazać się niewystarczające. Czas wprowadzić do gry odpowiednie ćwiczenia. Przed ich rozpoczęciem warto jednak skonsultować się z lekarzem, by nie nabawić się innych problemów. Musimy również pamiętać, że jeżeli pomarańczowa skóra osiągnęła już zaawansowane stadium walka będzie dość długa i trudna. W takim wypadku oprócz diety i ćwiczeń warto wspomagać się specjalnymi suplementami diety oraz odpowiednimi kosmetykami. Jeżeli jednak chodzi o ćwiczenia, oto kilka, które cieszą się największą popularnością i skutecznością!

  1. Kładziemy się na plecach, ręce leżą wzdłuż tułowia. Unosimy do góry nogi i pośladki, na przemian uginamy w kolanie prawą i lewą nogę. Robimy po 15 powtórzeń w trzech seriach.
  2. Stajemy prosto, ręce wyciągamy przed siebie, dłonie zaciskamy w piąstki. Unosimy wyprostowaną prawą nogę, jak najwyżej damy radę i staramy się wytrzymać w tej pozycji około 5 sekund. Następnie przyciągamy zgiętą w kolanie nogę do brzucha. Ćwiczenie wykonujemy po 10 powtórzeń na każdą nogę w dwóch seriach.
  3. Kładziemy się na prawym boku, prawa ręka ugięta , lewa wzdłuż ciała. Podnosimy wyprostowaną prawą nogę i staramy się wytrzymać około 10 sekund. Ćwiczenie wykonujemy przez 3 minuty, po czym zmieniamy
  4. Kładziemy się na brzuchu, wyprostowane ręce wyciągamy przed siebie, dłonie kładziemy jedna na drugą. Zginamy nogi w kolanach, łączymy stopy. Podnosimy uda nad podłoże, zaciskając przy tym pośladki. Powtarzamy ćwiczenie 15 razy w trzech seriach.
  5. Siadamy na podłodze, prostujemy tułów i nogi. W takiej pozycji podnosimy nogi na przemian do góry, wytrzymując kilka sekund. Ćwiczenie wykonujemy przez 5 minut.
  6. Przykucamy w szerokim rozkroku – jak sumo. Przenośmy ciężar ciała na prawą nogę, z kolei lewą staramy się unieść na wysokość talii, wytrzymujemy w tej pozycji 3 sekundy i zmieniamy nogę. Ćwiczenie wykonujemy przez 5 minut.
  7. Do tego ćwiczenia będziemy potrzebować krzesła. Stajemy na prawej nodze, ręce opieramy o krzesło. Lewą nogę uginamy w kolanie i podnosimy jak najwyżej, wytrzymując w tej pozycji kilka sekund, po czym zmieniamy nogę. Ćwiczenie wykonujemy przez 3 minuty.
  8. Stajemy w klęku podpartym, tak by kolano było na zewnątrz ramion. Drugą nogą wykonujemy wykop w tył, podnosząc nogę jak najwyżej, stopę kierując na zewnątrz. Powtarzamy ćwiczenie po 15 razy na każdą nogę w trzech seriach.
  9. Kładziemy się na brzuchu, ręce przed sobą, możemy oprzeć o nie czoło. Podnosimy na przemian raz prawą raz lewą nogę zgiętą w kolanie i wytrzymujemy kilka sekund. Ćwiczenie wykonujemy przez 5 minut.
  10. Do tego ćwiczenia będzie potrzebny hantel. Klękamy i umieszczamy go w zgięciu kolana. Następnie przechodzimy do klęku podpartego, ręce zgięte w łokciach. Unosimy nogę z hantlem jak najwyżej damy radę i powoli opuszczamy, staramy się jednak nie dotykać podłogi. Ćwiczenie powtarzamy po 10 razy na każdą nogę w 4 seriach.

Aby ćwiczenia przyniosły oczekiwane rezultaty, powinniśmy je wykonywać dwa do trzech razy w tygodniu.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.