Ćwiczenia na bryczesy – sposób na szczupłe uda.

Zgrabne i smukłe nogi to marzenie każdej kobiety. Wiele z nich pragnie nadać swoim nogom idealny kształt poprzez ćwiczenia. Inne Panie z kolei posiadają świetne nogi już od urodzenia i nie muszą nic z tym robić. Nie każda jednak ma to szczęście i część kobiet, aby mieć wymodelowane uda musi regularnie ćwiczyć i przestrzegać diety. Najważniejsze to wybrać odpowiedni zestaw ćwiczeń, który ma na celu nadanie odpowiednich proporcji. Niewłaściwy dobór spowoduje przyrost masy mięśniowej w okolicach ud i niestety zamiast zgrabnego kształtu otrzymamy muskularne kolumny.

Czym są bryczesy?

Nazwa bryczesy pochodzi od spodni do jazdy konnej, które charakteryzują się dopasowaną górą na wysokości bioder. Natomiast w okolicach ud posiadają rozszerzenie na zewnętrznej części. U kobiet na górnej części ud może występować uwypuklenie, które wizualnie rzuca się w oczy. Ćwiczenia na bryczesy oprócz wysmuklenia nóg pomagają wymodelować także okolice pośladków. Odkładający się na biodrach tłuszcz zmienia łagodne kobiece kształty w figurę przypominającą gruszkę. Bardzo trudno jest odchudzić bryczesy. Jednakże i na to są sposoby. Partie te są słabo ukrwione. Dlatego proces utleniania tłuszczu podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych przebiega powoli. Bryczesy mogą być spowodowane obrzękiem tłuszczowym, czyli wrodzonymi zaburzeniami odkładania się tkanki tłuszczowej.

Jak dobrać ćwiczenia na bryczesy?

Możemy mieć do czynienia z różnymi typami figury. Część Pań ma na celu nadania swoim patykowatym nóżkom nieco masy mięśniowej. Z kolei inna grupa pragnie je wymodelować i wyszczuplić.  Dlatego tak ważny jest wybór ćwiczeń. Zazwyczaj bryczesy przykuwają uwagę wraz z nadejściem lata. Wybierając się na plażę każda z nas pragnie mieć smukłe, wymodelowane uda, gładką, sprężystą skórę bez cellulitu, a także jędrne pośladki. Taki efekt można uzyskać dzięki  regularnym ćwiczeniom. Na cały efekt składają się również inne czynniki: aktywny tryb życia oraz zdrowa dieta.

W dążeniu do celu trzeba być bardzo wytrwałym i ustawić sobie zasady, które są następujące:

  • Regularny trening wykonywany około 2-3 razy w tygodniu;
  • Sposób odżywiania, który eliminuje tłuste, smażone potrawy, fast food-y, żywność przetworzoną oraz cukier.
  • Trening kardio pozwala na spalanie nadmiaru tkanki tłuszczowej. W tym celu możemy wykorzystać: jogging, jazdę na rowerze, marsze z kijkami oraz ćwiczenia na siłowni z wykorzystaniem maszyn.

Każde ćwiczenia powinny być poprzedzone odpowiednią rozgrzewką. Pozwoli ona przygotować ciało do ćwiczeń i spowoduje, że sam trening będzie efektywniejszy. Można również skakać na skakance lub zrobić krótki trening cardio. Tak samo na zakończenie treningu należy wystudzić organizm. Z tego względu stopniowo kończymy ćwiczenia lekkim rozciąganiem. Oto kilka przykładowych ćwiczeń na bryczesy:

  • Opierając się o krzesło, unosimy prostą nogę. Robimy: 30 powtórzeń (15 na jedną nogę
  • Unosimy zgięte nogi. Robimy :40 powtórzeń (20 na jedną nogę).
  • Kładziemy się na boku, opierając się o ramię. Powoli podnosimy jedną nogę i opuszczamy, ale dalej trzymając ją w powietrzu. Nie opuszczamy całkowicie nogi, a ćwiczenie wykonujemy bardzo powoli. Robimy: 40 powtórzeń (20 na jedną nogę).
  • Przysiady klasyczne – rozstawiamy lekko rozchylone nogi, wyprostowane plecy i wyciągnięte przed siebie ręce. Stopniowo zginamy nogi w kolanach, aby ciało schodziło w dół. Na początku powinno się wykonywać 10-15 przysiadów po 2 serie, a następnie sukcesywnie zwiększać ich liczbę.
  • Przysiady z podciąganiem nóg. W tym przypadku również należy szeroko rozstawić nogi i wyprostować plecy, jednak wykonywanie tych przysiadów powinno być energiczne, ponieważ gdy zejdziemy maksymalnie w dół musimy zgiąć jedną nogę do tyłu tak, aby pięta dotknęła pośladka.
  • Siadając na piętach, kładziemy tułów na udach, mocno wyciągamy przed siebie ramiona. Następnie z tej pozycji przechodzimy do klęku i od razu płynnie unosimy biodra do góry prostując nogi i ramiona. Nasze ciało powinno utworzyć kształt odwróconej litery V. Głowa powinna znajdować się pomiędzy ramionami. W tej pozycji zaczynamy unosić wyprostowaną nogę do góry tak, żeby utworzyła z całym ciałem linię prostą. Robimy po 15 powtórzeń na każdą stronę.

W pozbywaniu się bryczesów bardzo skuteczne są:

  • Aqua aerobik, pływanie oraz inne sporty wodne;
  • Bardziej inwazyjne metody takie jak: liposukcja lub mezoterapia;
  • Masaże odchudzające;
  • Stymulacja maszynami odchudzającymi.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.