Ćwiczenia na codzienne zmęczenie fizyczne

Ćwiczenia na codzienne zmęczenie fizyczne
5 (100%) 1 vote

Codzienne zmęczenie fizyczne na dłuższą metę może skutkować licznymi dolegliwościami, rozsianymi na całej mapie naszego ciała. Jeśli pracujemy fizycznie, każdego dnia, od ośmiu do dziesięciu godzin, trudno po pewnym czasie nie odczuć zmęczenia. Jak poradzić sobie ze zmęczeniem fizycznym, by wzmocnić pracę całego organizmu? Ten artykuł kierujemy zwłaszcza do osób, których codzienność upływa przy pracy w wielkich korporacjach, w magazynach, gdzie każdego dnia pokonuje się dziesiątki kilometrów przy załadunku i rozładunku określonych towarów. Nierzadko trzeba się schylać, pracować na wysokościach, biegać na czas ze skanerami, aby wyrobić ustaloną normę. To wszystko ma wpływ na nasze funkcjonowanie. Dopóki masz 20 lat, na strzykające od czasu do czasu kości czy ból pleców potrafisz machnąć ręką. Im jednak jesteś starszy, tym bardziej powinieneś brać swoje zdrowie na poważnie i dbać o siebie po godzinach pracy. Ze zmęczeniem fizycznym radzić sobie można na różne sposoby, uczęszczając na zajęcia sportowe w przeznaczonych do tego obiektach, a także ćwicząc w domowym zaciszu. Proste ćwiczenia na plecy pomogą Ci dłużej zachować sprawność fizyczną i szybciej wykonywać cały szereg zawodowych obowiązków z czasie wykonywania prac fizycznych wszędzie tam, gdzie jesteś zatrudniony.

Szanuj plecy, bo drugich mieć nie będziesz

O plecy trzeba dbać, bo stanowią one trzon naszej sylwetki. Kręgosłup jest niezwykle elastyczną, ale także delikatną częścią ciała. Proste ćwiczenia na plecy, wykonywane regularnie każdego dnia, przynoszą jak najbardziej pożądane efekty.

  • Każdego rana, tuż po przebudzeniu, warto solidnie się przeciągnąć. Po opuszczeniu łóżka poleca się wykonać kilka solidnych skłonów, oczywiście przy wyprostowanych kolanach, by stymulować pracę kręgosłupa. 50 skłonów co rano i 50 wieczorem, przed pójściem pod wieczorny prysznic – jak najbardziej warte zastosowania.
  • Różne ćwiczenia wykonywane na średnio twardym materacu także mają zbawienny wpływ dla naszych pleców. Jak najbardziej wskazane są wszelkiego rodzaju mostki, świece i ćwiczenia rozciągające kończyny, także mające wpływ na postawę naszych pleców. Mostki wykonywane być powinny możliwie jak najliczniej, nawet do 100 razy za każdym podejściem.
  • Pomocne w ćwiczeniach na plecy są wszelkie domowe urządzenia, np. sprężyny rozciągające, z charakterystycznymi uchwytami. Chwytamy każdy z uchwytów i rozciągamy sprężyny na dowolnym, wybranym odcinku klatki piersiowej. Wspaniałe ćwiczenie dla wszystkich pracujących nie tylko fizycznie, ale także przed monitorami komputerów, w trybie siedzącym. Każdy narzekający na bóle pleców powinien zaopatrzyć się w sportowy gadżet tego typu. Sprężyny rozciągające kupić można w wielu sklepach sportowych.
  • Ćwiczenie sportów walki, np. judo, karate, czy teakwondo także daje mnóstwo korzyści. Nie dość, że ćwiczymy samoobronę, to jeszcze w czasie wykonywania obowiązkowych, rozgrzewających padów, uczymy się właściwego kierowania kręgosłupa w stronę płaszczyzny materaca. Są to ćwiczenia nie tylko wspomagające pracę kręgosłupa, ale także pokazujące, jak w miarę bezpiecznie zachowywać się w czasie nieoczekiwanych zdarzeń, gdy musimy przybrać pozycję bezpieczną w niezależnej od nas, często groźnej sytuacji (np. w czasie wypadku).
  • Wspaniałym ćwiczeniem na plecy jest zwyczajne pływanie. Poleca się przynajmniej 3 razy w tygodniu, najlepiej w godzinach porannych, udawać się na basen. Klika przepłynięć niewielkich dystansów wspaniale działa na cały nasz organizm, nie tylko na plecy, ale także pracę kończyn. Po porannej wyprawie na pływalnię mamy nieskończone pokłady siły, by poradzić sobie z wyzwaniami w czasie pracy na magazynie i wszędzie tam, gdzie wykorzystywać trzeba siłę fizyczną.

sva-2702695_640 Ćwiczenia na codzienne zmęczenie fizyczne

  • Ćwiczenia na siłowni, przy prostych maszynach z ciężarkami także są przydatne dla pracy pleców. Do tego kształtują mięśnie pleców i sprawiają, że stają się one silniej zarysowane i bardziej widoczne.

Nie dla bycia herosem, ale dla zdrowia

Jeśli masz wstręt do ćwiczeń fizycznych i nie bardzo rozumiesz obecny kult wszelkich prac nad sylwetką i ciałem – nie zniechęcaj się do naszej propozycji. Pomyśl w pierwszej kolejności, że robisz to dla własnego zdrowia i przeciwdziałania wszelkim chorobom, na które narażony jest każdy stroniący na co dzień od sportu. Wszelkie siłownie, baseny, boiska, stadiony, funkcjonują nie tylko dla pasjonatów sportu, ale także dla tych pozbawionych instynktu krwiożerczej rywalizacji, pragnących ćwiczyć wyłącznie dla własnych potrzeb. W ćwiczeniach wzmacniających plecy oraz każdą wybraną część ciała pomoże Ci wybrany trener personalny. Po co stosować różne podręcznikowe schematy, jeśli w czasie ćwiczeń odprężających i wzmacniających towarzyszyć nam może specjalista w swojej dziedzinie? Dodatkowym atutem jest to, że z przyjaznym trenerem personalnym czas treningu upływa znacznie szybciej, niż w przypadku, gdy trenujemy sami i marzymy o tym, by wytrwać do końca planowanego z zegarkiem w ręku działania. Trener personalny w czasie treningów odpowiednio zmotywuje, nakreśli program działania, rozładuje atmosferę żartem i pomoże nam do zajęć sportowych podejść z dystansem i uśmiechem. Ćwiczenia naprawdę mogą wejść w krew i pomóc nam łaskawiej przejść przez życiowe momenty, gdy żegnamy się z pierwszą młodością.