Ćwiczenia rozciągające na nogi

Kiedy nie ćwiczymy, przestajemy się także rozciągać. To dlatego jest nam coraz ciężej chodzić, zginać się, nie wspominając o bieganiu, które wymaga kondycji. Nogi muszą nam służyć całe życie, w końcu to na nich idziemy przez świat. Ćwiczenia rozciągające na nogi, które proponujemy, pomogą odzyskać sprawność i wyrobić technikę, dzięki której zrobienie szpagatu zajmie ci niewiele czasu. Jeśli chcesz dojść do ćwiczeń rozciągających na szpagat a masz zastane mięśnie i ścięgna, to cały proces może się trochę wydłużyć. Oczywiście nic nie jest niemożliwe, wystarczą chęci i odpowiedni plan.

Braki w rozciąganiu skutkują wieloma powikłaniami, m.in. pogarsza to naszą ruchomość w stawach, mięśnie są gorzej ukrwione a ścięgna wiotkie i słabe. Rozciąganie daje nam także szereg innych korzyści, które nie dotyczą bezpośrednio ciała, ale dają wytchnienie psychice. Mowa tu o działaniu odstresowującym. Rozciąganie jest także świetnym sposobem pracy nad sylwetką. Jeśli zależy ci na szczupłej dolnej partii ciała a nie wiesz jak się zabrać do pracy, spróbuj na początku wykonać ćwiczenia rozciągające na nogi. Szybko zauważysz pozytywne rezultaty i ułatwisz sobie dalszy trening wyszczuplający.

Kiedy się rozciągać?

Istnieje wiele teorii dotyczących tego jak i kiedy się rozciągać. Ćwiczenia rozciągające na nogi, które proponujemy warto wykonywać po wysiłku, bo wtedy ciało będzie rozgrzane, rozluźnione i mniej podatne na kontuzje. Rozciąganie nóg nie jest proste, dlatego rób to ostrożnie i dokładnie. Odpuść, gdy wyczujesz pojawiający się opór i ból. Stretching nie jest obciążeniem dla stawów, dlatego bez problemu mogą w nim brać udział osoby o mniejszej sprawności w tym zakresie.

Jak rozciągać nogi?

Oto kilka ćwiczeń, które nadają się do wykonywania w domu lub w pracy. Może je wykonać praktycznie każdy z nas. Ćwiczenia są nieskomplikowane, do ich wykonania nie potrzebujesz przyrządów ani wiele miejsca. Wystarczą tylko chęci.

  • Ćwicz jogę, która jest rodzajem stretchingu dla ciała.
  • Warto rozciągać się w wodzie – basenie lub wannie – woda koi i uspokaja.
  • Polecane ćwiczenia fitness to wypad nogi w przód i wstrzymanie pozycji na kilkadziesiąt sekund. Pamiętaj o zachowaniu prostych pleców.
  • Rozciągaj się w różnych pozycjach. Nie chodzi o to, by robić jedynie szpagaty i wypady nóg, ale także przyciągać nogi do siebie. Stań przy ścianie aby ci było łatwiej i przyciągnij prawą piętę do pośladka. Zachowaj proste plecy i wstrzymaj taką pozycję przez kilkadziesiąt sekund.
  • Uda rozciągniesz stawiając nogę zgiętą w kolanie na krześle i wychylając się do przodu. Możesz to robić także w parku na ławce przy okazji biegania.
  • Mięśnie po wewnętrznej stronie ud świetnie rozciągnie szpagat męski. Stań w szerokim rozkroku i zegnij prawą nogę w kolanie nie odrywając wymaj lewej stopy od podłogi. Wstrzymaj ruch a z czasem zobaczysz, że twój zakres ruchu się powiększa. Dobrym treningiem są także skłony wykonywane w lekkim rozkroku. Palcami rąk dotykami podłoża, które znajduje się przed nami. Inną formą tego ćwiczenia może być skłon do wyprostowanych nóg, ale w tym przypadku próbujemy dotknąć głową kolan.
  • Jeśli nie jesteś fanem rozciągania lub treningi sprawiają ci ból zawsze możesz rozmasować mięśnie rolkami. Rozluźniają mięśnie po treningu i pomagają uśmierzyć ból. Dzięki nim możesz się rozciągać dłużej i efektywniej a także sprawniej.

Ćwiczenia rozciągające na nogi polecamy wszystkim osobom, bo poprawiają jakość naszego poruszania się. I mowa tu nie tylko o biegaczach, ale także tych chodzących na dłuższe spacery czy chcących dodać trochę aktywności do swojego życia.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.