Dbaj o więzadła i stawy na treningu!

Wszyscy przekraczający metę startowali kiedyś z poziomu amatora. Siła, wytrzymałość, a przede wszystkim determinacja wyłaniają prawdziwych profesjonalistów. Niestety, przy obecnie nieograniczonym dostępie do siłowni zapominamy, że chęci to nie wszystko. Jeśli wiążesz swoją przyszłość – amatorsko bądź profesjonalnie – z ćwiczeniami, powinieneś zadbać o swoje ciało. Przypominamy: dbaj o więzadła i stawy na treningu! W przeciwnym razie nie tylko nie odniesiesz sukcesu, ale możesz nawet stracić zdrowie.

Stawy oraz więzadła stabilizują postawę ciała i wzmacniają ruchome połączenia między kośćmi. Musisz o nie dbać, bo inaczej ulegną, mówiąc dosadnie, zużyciu. Staw to ruchoma część twardego szkieletu. Swoją funkcję spełniają dzięki specyficznej budowie i biologicznym rozwiązaniom zapobiegającym problemowi tarcia. Powierzchnie mocnych kości pokrywa odporna na ścieranie chrząstka szklista. Wypełniająca wolne przestrzenie maź stawowa – substancja działająca jak smar w maszynach. Nie da się zaprzeczyć, że ludzki organizm jest niezwykle skomplikowanym mechanizmem, który dobrze działa o ile prawidłowo go „konserwujemy”.

Więzadła to z kolei pasma mocnej tkanki łączącej ze sobą kości i stawy. Spełniają także inną zasadniczą rolę, a mianowicie asekurują narządy wewnętrzne. Są niestety bardzo podatne na urazy – nie tyle trudne, co długotrwałe i bolesne w leczeniu. Uraz więzadła może się odzywać nawet po wielu latach. Warto pamiętać, że trening może zarówno pomóc jak i przeszkodzić w powrocie do pełnej sprawności. Wszystko zależy od tego jak wcześnie i intensywnie zabierzemy się do ćwiczeń. Obciążeniem dla stawów i więzadeł mogą się okazać biegi, aeroby, odchudzanie, preparaty z testosteronem. Nie zapominajmy, że budowanie masy oraz siły jest dla nich dodatkowym obciążeniem.

Pierwsze objawy urazu

Kontuzja stawu lub więzadła może ujawnić się podczas treningu. Odczujemy ból, kłucie czy nietypowe strzyknięcia. To znak, że organizm domaga się o regenerację stawów. Nie chodzi jedynie o przywrócenie komfortu towarzyszącego na dotychczasowych zajęciach. Uraz nie może się pogłębiać, w przeciwnym wypadku może się to skończyć poważnymi konsekwencjami. Unieruchomienie, środki przeciwbólowe, wizyta u chirurga – po co się narażać, zwłaszcza gdy chodzi o twoje zdrowie. Najprostsze rozwiązanie to suplementy diety wzmacniające stawy i więzadła. Możesz je kojarzyć z reklam celujących w rynek osób po 50 roku życia, ale prawda jest okrutna: stawy i więzadła sportowców starzeją się jeszcze szybciej. Możesz wybierać spośród wielu propozycji, ale ja przejrzałem już ofertę wielu sklepów i dlatego przedstawiam tu produkty, w mojej opinii, najbardziej wartościowe.

Suplementy diety na stawy

Pierwszym z nich będzie niewątpliwie glukozamina. To aminokwas naturalnie występujący w organizmie. Bierze udział w budowaniu chrząstki stawowej, dlatego nie tylko wzmacnia, ale nawet odbudowuje chorobowo zmienione stawy. Kolejne na liście jest chondroityna – główny składnik chrząstki stawowej. Likwiduje tarcie pomiędzy częściami ruchomymi. Długotrwały niedobór substancji może powodować zmniejszenie ilości mazi stawowej, co jest jedną z bezpośrednich przyczyn RZS (reumatoidalne zapalenie stawów). Na co jeszcze zwrócić uwagę? Moim zdaniem numerem jeden jest białko kolagenowe. Otrzymywane z żelatyny stanowi zasobne źródło zasilające produkcję kolagenu budujący ścięgna. Kolagen wypełnia również rogówkę oka, skórę, włosy i paznokcie, dlatego jego zażywanie będzie wpływało dosłownie na cały organizm. Oprócz nich warto zwrócić uwagę na zasobność witamin i minerałów, które biorą udział we wszystkich procesach chemicznych zachodzących w ciele. Warto zwrócić uwagę szczególnie na witaminy C – silny antyoksydant i D3 odpowiadającej za poziom wapnia, i magnezu. Kolejny warty uwagi jest kwas hialuronowy, który łagodzi stany zapalne i ma działanie przeciwbólowe. To dobry zastrzyk energii przy początku problemów ze stawami. Jest obecny w płynie stawowym, ale samym komórkom kostnym i chrzęstnym dodaje miękkości, elastyczności i lepkości. I ostatni na liście – MSM – metylosulfonylometan – organiczna siarka naturalnie występująca w organizmie człowieka. Bierze udział w tworzeniu struktury włókien kolagenu. Dzięki swym właściwościom przeciwutleniającym zabezpiecza uszkodzone chrząstki przed działaniem wolnych rodników, jednocześnie zmniejszając dolegliwości bólowe.

f-universal-animal-flex-44-saszetki

Suplement diety ochraniający stawy
Kliknij i znajdź najniższe ceny!

Podsumowanie

Nie ujmując niczego poszczególnym składnikom preparatów na stawy i ścięgna, formuły jednoskładnikowe mogą nie spełnić twoich oczekiwań. Dlatego wybieraj raczej preparaty złożone. Porównuj ceny w stosunku do proponowanej jakości (ilości czynników aktywnych).

Suplementy diety na stawy i więzadła warto przyjmować, gdy:

• Potrzebujesz regeneracji po kontuzji
• Chcesz szybciej wrócić do zdrowia
• Pragniesz wzmacniać stawy, chrząstki, więzadła i ścięgna

To produkty przeznaczone dla osób w każdym wieku, które angażują się w wysiłek fizyczny, są w starszym wieku i cierpią z powodu stawów, amatorów jak i profesjonalistów. Tabletki lub proszek najlepiej przyjmować po jedzeniu, co zwiększa wchłanianie. Dbaj o więzadła i stawy na treningu, bo zdrowie masz tylko jedno a okazja na bycie w szczytowej formie może już się nie powtórzyć. Regeneracja stawów to ważne zadanie osób trenujących.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.