Z dietą Chodakowskiej na co dzień

Wydaje się, że z trudem znalazłoby się osobę, która w naszym kraju przynajmniej nie kojarzyłaby Ewy Chodakowskiej. A z pewnością nie wśród młodych osób. Ewa Chodakowska trafiła do świadomości szerokiego ogółu umiejętnie wykorzystując social media. Swoją aktywnością zawodową zmotywowała tysiące Polek do dbania o swoje ciało, uprawiania sportów, zrównoważonego odżywiania, zdrowego stylu życia po prostu.

Dieta Chodakowskiej, co to jest?

Dieta Chodakowskiej nie ogranicza się do jednoznacznego uznania ją za dietę odchudzającą. Chociaż udostępniane choćby na instagramie zdjęcia kobiet „przed i po” są spektakularne i wzbudzają zaufanie co do zastosowanych metod. Dietę Chodakowskiej można po prostu kupić. Na jej stronie w jednej z zakładek można wysłać zamówienie na stworzenie indywidualnej diety dla singla lub dla dwojga. Chodakowska współpracując ze specjalistami od żywienia tworzy dedykowane indywidualne jadłospisy minimum na dwa miesiące. Oznacza to, że osoba, która wystosuje takie zamówienie otrzyma szczegółowy jadłospis na okres co najmniej dwóch miesięcy. A dwa miesiące to z kolei dobry czas, by przy konsekwentnej pracy można już było zaobserwować wyniki.

Jednak w diecie Chodakowskiej jest pewien kruczek. i warto mieć tego świadomość przed wysłaniem zgłoszenia. Jej dieta nie jest programem na odchudzanie. Wartość kaloryczna propozycji odżywiania się według Chodakowskiej jest wyższa niż w wielu innych dietach odchudzających. Zakłada bowiem, że osoba sięgająca po skomponowany przez nią jadłospis, jednocześnie intensywnie ćwiczy indywidualnie bądź przy pomocy jednego z jej programów fitness. Aby można było z czystym sumieniem jeść posiłki komponowane wg Chodakowskiej trzeba ćwiczyć. Oba założenia diety, czyli menu i ćwiczenia gwarantują, że nie pojawi się efekt jo-jo.

 Dieta Chodakowskiej – podstawowe założenia

Jedną z głównych zasad organizacyjnych diety Chodakowskiej jest wytworzenie w sobie nawyku jedzenia posiłków o regularnych porach. Zgodnie z najnowszymi trendami żywienia, Chodakowska zaleca spożywanie 5 posiłków dziennie, co daje przerwy pomiędzy nimi od 2 do 4 godzin. I ponownie zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywienia i Żywności Chodakowska potwierdza swoją dietą, że najważniejszym posiłkiem jest śniadanie. To ono musi dostarczyć często energii na cały dzień. Dlatego po pierwsze nie można tego posiłku omijać, a po drugie, w jej propozycji diety, śniadanie jest najbardziej energetycznym posiłkiem.

Dieta Chodakowskiej na śniadanie zaleca przede wszystkim owsiankę, wzbogaconą zdrowymi dodatkami w postaci orzechów, pestek czy suszonych i świeżych owoców. A potem wcale nie jest dużo mniej kalorycznie, dieta zawiera pełnowartościowe białko, tłuszcze i węglowodany. I oczywiście ćwiczenia. Zajęć fitness nie można wyprowadzić poza dietę, one są jej częścią i trzeba dokładnie tak samo je traktować, czyli obowiązkowo.

Dzienna wartość kaloryczna diety Chodakowskiej wynosi ok. 2500 kcal. Gdyby od tego jadłospisu oddzielić i wyrzucić program ćwiczeń byłoby to dużo, albo inaczej -dużo jeśli się myśli o odchudzaniu, czyli o stworzeniu deficytu kalorycznego. Według Chodakowskiej:

  • jeżeli ćwiczy się systematycznie 2-3 razy w tygodniu dieta odchudzająca powinna zawierać minimum 1500 kcal
  • jeżeli ćwiczy się 5 x w tygodniu dieta powinna zawierać 1800kcal
  • jeżeli jednak ćwiczy się rzetelnie codziennie to nawet dieta odchudzająca powinna zawierać od 2000-2500 kcal

Niższa wartość energetyczna posiłków niż wartość podstawowej przemiany materii powoduje spowolnienie procesu metabolizmu i sięganie organizmu do zapasów lokowanych w mięśniach a nie w tłuszczu. Warto pamiętać, że przeciętnie człowiek spala ok. 1300 kcal dziennie nawet wtedy, gdy nie jest aktywny fizycznie, oznacza to że organizm potrzebuje tyle kalorii do przeprowadzenia podstawowych procesów życiowych. Dlatego musi otrzymać taką ilość kalorii, aby komfortowo mógł je wdrażać.

 Dieta Chodakowskiej – zasady warunkiem powodzenia

Bazą diety Chodakowskiej jest owsianka na początek dnia. W jej skład powinny wejść:

  • orzechy
  • migdały
  • plastry bananów
  • pestki dyni
  • pestki słonecznika

Najważniejsze wskazówki dietetyczne wynikające z diety Chodakowskiej to:

  • spożywanie 5 posiłków dziennie
  • posiłki o regularnych porach
  • pierwsze śniadanie musi być pełnowartościowe
  • śniadanie to najważniejszy posiłek dnia
  • picie co najmniej 1, 5 l wody dziennie
  • posiłki  muszą być urozmaicone
  • posiłki muszą być smaczne

A ponieważ dla Chodakowskiej tak istotne są ćwiczenia, dlatego jej dieta zawiera również wskazówki co do posiłków tuż przed treningiem i po treningu. Te ostatnie decydują często o skuteczności codziennych ćwiczeń.

  • bezpośrednio przed ćwiczeniami warto zjeść 2 garście suszonych owoców
  • przed treningiem wartościowy też będzie koktajl zielony czy owocowy
  • po ćwiczeniach skuteczna energetycznie będzie owsianka

Więcej porad Ewy Chodakowskiej w jej książkach
Kliknij i sprawdź ceny!

Dieta Chodakowskiej – skuteczna bez wyrzeczeń

Dieta Chodakowskiej nie będąc typową dietą odchudzającą nie przyniesie efektów osobom, które kupując u niej jadłospis  sądzą, że tym samym załatwiły sprawę. Zakupem jadłospisu tak naprawdę dopiero zaczyna się ciężką walkę z własnym ciałem, własnym lenistwem i ograniczeniami. Z drugiej strony dla wielu osób właśnie zakup menu daje prawdziwego bodźca do wyrzeczeń. Bo inaczej nie można nazwać , tak częstej dla wielu osób radykalnej zmiany życia. Zdrowy sposób odżywiania i intensywne codzienne ćwiczenia zmieniają podejście do rzeczywistości. A piękna, umięśniona sylwetka i szczupłe ciało są trochę efektem ubocznym, chociaż niezwykle pożądanym.

Funkcjonowanie wg diety Chodakowskiej nie zakłada pośpiechu, nie wywiera presji na każdy tydzień czy miesiąc pozbywania się kilogramów. One spadają same, a ćwiczenia dostarczają wyłącznie hormonu szczęścia.

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.