Dlaczego warto uprawiać jogę?

Joga w dzisiejszych czasach staje się coraz bardziej popularna. Wpływ jogi na ciało i umysł jest wręcz nieoceniony! Wzmacnia mięśnie, koi umysł, pozwala odzyskać stabilizację emocjonalną oraz lepiej poznać samego siebie. Aby ćwiczyć jogę w zaciszu własnego domu nie potrzebujesz wiele- wystarczy dobra mata. W dzisiejszym artykule chcemy pokazać ogrom korzyści płynących z uprawianie jogi. Zapraszamy do lektury!

Wpływ jogi na organizm

  1. Joga pozytywnie wpływa na ciśnienie krwi. Regularne ćwiczenia pozwalają obniżyć ciśnienie krwi i utrzymać je na normalnym, zdrowym poziomie.
  2. Dzięki jodze wszystkie komórki ciała są lepiej dotlenione.
  3. Joga zwiększa tolerancję na ból. Ponadto pomaga zwalczać bóle pleców, karku i inne bóle przewlekłe.
  4. Obniżenie ciśnienia krwi oraz ogólne uspokojenie organizmu pozwala zniwelować ryzyko chorób serca i całego układu krążenia.
  5. Lepsze krążenie krwi w połączeniu ze spalaniem tłuszczu podczas wykonywania ćwiczeń przekłada się na znaczne obniżenie poziomu złego cholesterolu.
  6. Joga podnosi poziom kwasu γ-aminomasłowego (GABA), który pełni rolę neuroprzekaźnika w układzie nerwowym. Zbyt niski poziom tego kwasu może powodować Alzheimera.
  7. Cukrzycy powinni uprawiać jogę ponieważ pobudza ona produkcję insuliny oraz zmniejsza stężenie glukozy we krwi.
  8. Joga wpływa również na metabolizm i układ trawienia. Pomaga kontrolować wagę oraz polepsza pracę całego układu żołądkowo-jelitowego.

Wpływ jogi na umysł

  1. Najważniejszym wpływem jogi na umysł jest redukcja stresu. Lekarze coraz częściej zalecają swoim pacjentom nie tabletki czy napary łagodzące stres, ale właśnie regularne uprawianie jogi.
  2. Joga poprawia zdolności koncentracji i pozwala lepiej skupić się na wykonywanej czynności. Pozwala to wykonywać wszystkie zadania bardziej efektywnie oraz szybciej. Przekłada się to na sukcesy w życiu zawodowym oraz prywatnym.
  3. Lepsza koncentracja wpływa również na poprawę pamięci.
  4. Regularne ćwiczenie jogi pozwala opanować (niełatwą) sztukę prawidłowego oddychania. Głębokie wdechy i wydechy pozwalają zniwelować uczucie wewnętrznego niepokoju.
  5. Joga pomaga oczyścić umysł z negatywnych odczuć i myśli, które mogą powodować depresję.
  6. Ten rodzaj aktywności to jedna z najlepszych metod pozwalających kontrolować i redukować złość. Dzięki temu życie staje się zdecydowanie bardziej szczęśliwe i bezstresowe.
  7. Joga również zwiększa motywację ćwiczącego.
  8. Lepsze poznanie własnego wnętrza owocuje lepszą znajomością własnych potrzeb. Dzięki temu możemy te potrzeby świadomie zaspokajać.

    mata do jogi

    Największy wybór mat do jogi
    Kliknij i sprawdź najniższe ceny!

Wpływ jogi na duchowość

  1. Dzięki jodze możliwe jest stworzenie połączenia duchowego pomiędzy umysłem, duchem i ciałem.
  2. Regularne uprawianie jogi jest jednym z najbardziej znanych i najszerzej rozpowszechnionych sposobów na osiągnięcie wewnętrznego spokoju (uznaje się, że jest to najbardziej efektywny oraz najszybszy sposób). Wewnętrzny spokój ma niemały wpływ na wiele aspektów życia. Dzięki niemu człowiek ma większe zaufanie i pewność co do własnych decyzji. Nawet w sytuacjach stresowych możemy ze spokojem podjąć najlepszą decyzję.
  3. Dzięki jodze z łatwością odnajdziemy wewnętrzną równowagę i pewność siebie, to z kolei pomoże nam jasno określać nasze pragnienia i dążenia. Mając określony cel w życiu możemy skupić się na jego realizacji.

Joga to jedna z metod pozwalająca wieść długie, spokojne, zdrowe i szczęśliwe życie. Ćwiczenia nie tylko usprawniają nasze ciało i minimalizują ryzyko wystąpienia wielu chorób, ale też pomagają oczyścić umysł z negatywnych myśli oraz pozwalają zwiększyć nasze uduchowienie. Regularne wykonywanie ćwiczeń odpręża i koi zarówno ciało jak i ducha. Jeżeli chcesz żyć dłużej i być szczęśliwszym człowiekiem- zacznij ćwiczyć jogę!

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.