Działanie bieżni ciśnieniowej. Jak ćwiczyć na takiej bieżni?

Walka o piękną sylwetkę nigdy nie jest prosta. Uzyskanie kształtnych nóg czy smukłej talii jest trudne i wyczerpujące. A efekty niejednokrotnie nie są zadowalające. Mimo intensywnych starań, przestrzegania surowej diety, mimo ćwiczeń w pocie czoła zarówno ćwiczeń aerobowych, rzeźbiących sylwetkę czy też na zwykłej bieżni- nie jesteśmy do końca zadowoleni. Co zrobić jeżeli już stracimy nadzieję? Na wszystko jest sposób! Tu może być pomocna bieżna ciśnieniowa! Bieżnia ciśnieniowa pomoże nam pozbyć się niechcianej tkanki tłuszczowej czy też cellulitu! O bieżni elektrycznej i magnetycznej pisaliśmy już wcześnie. Teraz przyszła kolej na bieżnie ciśnieniową. Czym jest i jak działa bieżnia ciśnieniowa przeczytasz poniżej!

Bieżnia ciśnieniowa- co to w ogóle jest?

Bieżnia ciśnieniowa, choć wygląda kosmicznie, to tylko zwykła bieżnia obudowana do wysokości bioder specjalną kapsułą. Łączy w sobie zalety intensywnego wysiłku fizycznego i działania podciśnienia. To właśnie podciśnienie panujące w kapsule przyśpiesza redukcję tkanki tłuszczowej w newralgicznych partiach ciała, takich jak brzuch, uda, pośladki czy talia. Dzieje się tak ponieważ intensywny wysiłek fizyczny spotęgowany podciśnieniem powoduje lepsze ukrwienie skóry i pobudza nasz układ limfatyczny do działania. Dzięki temu znacznie szybciej pozbywamy się z organizmu nadmiaru wody, toksyn oraz zbędnych produktów przemiany materii z naszych tkanek. Skóra staje się cudownie gładka, znacznie elastyczniejsza i jędrniejsza. Oczywiście gubimy tez zbędne kilogramy. Czego chcieć więcej?

Korzyści płynące z ćwiczeń na bieżni ciśnieniowej

Ćwiczenia na bieżni przynoszą znaczne korzyści. Zarówno na bieżni elektrycznej, magnetycznej jak i ciśnieniowej. Ćwiczący na bieżni, nawet powoli maszerując na bieżni ciśnieniowej, następuje uwolnienie wolnych kwasów tłuszczowych z tkanki tłuszczowej. Te z kolei, transportowane są wprost do mięśni. W mięśniach kwasy tłuszczowe rozkładane są do wody i dwutlenku węgla. Oczywiście jest więcej korzyści wynikających z ćwiczenia na bieżni ciśnieniowej! Treningi na tym sprzęcie między innymi wpływają na:

  • Poprawę kształtu sylwetki- wysmuklenie ciała;
  • Redukcję ilości tkanki tłuszczowej- zmniejszenie obwodów ciała;
  • Redukcję cellulitu- pomarańczowej skórki, która jest zmorą wszystkich kobiet;
  • Usprawnienie przepływu limfy i krwi;
  • Usprawnienie przemiany materii w naszym organizmie;
  • Ogólną poprawę kondycji fizycznej;
  • Spadek masy ciała- zrzucenie zbędnych kilogramów;
  • Wzrost witalności;
  • Produkcję enforfin a więc i poprawę naszego samopoczucia.

Przeciwwskazania

Bieżna ciśnieniowa to świetny sposób na szybkie pozbycie się kilku nadprogramowych centymetrów w obwodzie talii czy ud. Niezwykle ważna jest jednak znajomość pewnych zasad prawidłowego używania bieżni ciśnieniowej. Przed rozpoczęciem treningów na tym sprzęcie należy wykonać pełny wywiad medyczny. Od tego zależy czy zostaniemy dopuszczeni do ćwiczeń na tym urządzeniu. W tym momencie nasze oczekiwania i chęci schodzą na drugi plan- stajemy się pacjentami, którzy mają obowiązek słuchać zaleceń swojego lekarza. Lista przeciwwskazań jest naprawdę imponująca! Przeciwwskazaniem do treningów na bieżni ciśnieniowej jest: ciąża, epilepsja, uciążliwe migreny, proteza stawu kolanowego lub biodrowego, ostre zapalenie żył, zakrzepy w żyłach, cukrzyca, rozwarstwienie rogówki, dyskopatia, przepuklina, choroby układu sercowo-naczyniowego, choroby nowotworowe, wstawiony stymulator serca, niedoczynność tarczycy i inne.

bieżnia

Bieżnia do domu
Kliknij i sprawdź ceny!

Jak ćwiczyć na bieżni ciśnieniowej?

Rozpocznij trening od spokojnego marszu. Przez pierwsze dwie minuty należy powoli spacerować z podciśnieniem ustawionym na 15-20 m/bar. Przez kolejne 26 minuty treningu i tempo i podciśnienie są dopasowywane indywidualnie do możliwości osoby ćwiczącej. Najczęściej jednak ciśnienie ustawiane jest na 25-30 m/barów. Po tym czasie ostatnie dwie minuty to znowu spokojny marsz i zmniejszone do około 20stki ciśnienie.

W pierwszym tygodniu treningów zaleca się trzydziestominutową aktywność na bieżni 5 razy w tygodniu. Następnie stopniowo zmniejsza się czas i częstotliwość ćwiczeń. I tak w drugim tygodniu treningi odbywają się 4 razy w tygodniu, a po 4 tygodniu ćwiczymy na bieżni ciśnieniowej już 2-3 razy w tygodniu.

Nie tylko bieżnią człowiek żyje

Ćwiczenia fizyczne są bardzo ważne, jednak nie tylko one wpływają na naszą sylwetkę. Nawet najintensywniejsze treningi nie przyniosą rezultatów jeżeli tuż po nich będziemy zjadać całą pizze czy inne niezdrowe jedzenie. Należy pamiętać o odpowiedniej diecie i nawadnianiu naszego ciała (jeżeli chcesz wiedzieć jak przygotować zdrowy, domowy napój izotoniczny przeczytaj nasz artykuł).

Piękne ciało jest marzeniem wielu osób. Aby osiągnąć upragnioną, smukła sylwetkę możemy skorzystać z wielu pomocnych narzędzi, między innymi z bieżni ciśnieniowej. Sprawdź, która siłownia w mieście oferuje ćwiczenia na tym sprzęcie. Nie zapomnij o konsultacji z lekarzem! Jeśli jednak wolisz ćwiczenia w domu- sprawdź jaką bieżnie wybrać do przydomowej siłowni!

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.