Jak powinien wyglądać posiłek po treningu?

Jeść, czy nie jeść po treningu – oto jest pytanie. Zadaje je sobie wiele osób, które trenują, by zwiększyć masę mięśniową, a także zrzucić zbędne kilogramy. Posiłek po treningu jest jednak bardzo ważny, ponieważ dzięki niemu mamy więcej energii, a co więcej poprawia się wydajność organizmu. W posiłku po ćwiczeniach powinny znaleźć się określone składniki odżywcze. Przekonaj się jak powinien wyglądać posiłek po treningu, a także z czego musi się składać.

Kiedy jeść posiłek po treningu?

Po skończonym treningu siłowym, występuje okno anaboliczne. Jest to czas, w którym organizm człowieka staje się bardzo chłonny na składniki odżywcze zawarte w posiłku. Dzięki temu wartościowe składniki docierają z większą mocą do organizmu, co ma doskonały wpływ na regenerację tkanki mięśniowej, a także inne procesy. Bardzo ważne jest to, by posiłek po treningu został spożyty w tym czasie. Okno anaboliczne trwa dwie godziny i należy dobrze wykorzystać ten czas!

Co jeść po treningu?

W posiłkach po treningu nie może zabraknąć białka. Warto sięgnąć po chude mięso, by możliwe było zregenerowanie i wzmocnienie tkanki mięśniowej po ćwiczeniach. Nie może też zabraknąć węglowodanów, które dostarczają energii do kolejnych ćwiczeń i podnoszą wydajność organizmu. W posiłku po treningu muszą znaleźć się warzywa i owoce, które uzupełniać będą niedobory witamin i minerałów. Bardzo ważne jest również nawadnianie organizmu. W czasie ćwiczeń wydzielany pot sprawia, że z organizmu wydalone zostają cenne elektrolity. Picie wody mineralnej może zmniejszyć ryzyko zaburzenia pracy gospodarki wodno-elektrolitowej. Jednak to, jak powinien wyglądać posiłek po treningu zależy od tego, w jakich porach dnia ćwiczysz.

Posiłek po treningu – podsumowanie

Posiłek po treningu należy spożyć bez względu na to, o jakiej porze dnia ćwiczysz. Jeśli trening odbywa się rano sięgnij po większą ilość tłuszczu i węglowodanów. Jeśli natomiast ćwiczysz wieczorem lepiej ograniczyć ilość spożywanych tłuszczów i węglowodanów, a zjeść nieco więcej białka, witamin i minerałów.

Chcesz zdrowo się odżywiać po treningu, ale nie masz czasu na przygotowanie dobrze zbilansowanego posiłku? Catering dietetyczny https://afterfit-catering.pl/ , to coś czego potrzebujesz! Dzięki niemu dostarczysz do organizmu wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Odpowiednia ilość kalorii i składników potrzebnych do prawidołwego działania organizmu po treningu – o tych rzeczach trzeba pamiętać nie można zapomnieć przy wyborze cateringu dietetycznego!

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.