Joga czakr-ciało, umysł, redukcja stresu, samopoczucie, medytacja

Joga czakr-ciało, umysł, redukcja stresu, samopoczucie, medytacja
5 (100%) 5 votes

Zgodnie z tradycją jogi ciało subtelne jest częścią nas, chociaż nie możemy go zobaczyć ani dotknąć – tam płynie nasza energia, dlatego nazywa się ją także ciałem energetycznym. W ciele subtelnym znajduje się siedem kluczowych punktów, które są uważane za wiry energii, znane jako czakry. Kiedy energia zostaje zablokowana w czakrze, powoduje zaburzenia równowagi fizycznej, umysłowej lub emocjonalnej, które objawiają się takimi objawami jak lęk, depresja lub inne choroby. Dobrze wyćwiczona praktyka asan może uwolnić energię i stymulować niezrównoważoną czakrę.

Joga czakr i korzyści z równoważenia czakr

Korzyści z balansowania czakrami są ściśle powiązane z filozofią jogi. Eksperci od jogi wyjaśnią, że jest to spowodowane ruchem energii życiowej, zwanej także praną lub chi, która pochodzi z praktykowania yogi. Uważa się, że zablokowana energia w określonej czakrze lub czakrach może prowadzić do choroby w różnych częściach ciała. Poświęcenie czasu na przesunięcie tej energii za pomocą jogi czakr lub medytacji może pomóc rozwiązać te problemy. Możemy to robić świadomie zrobić świadomie, dzięki czemu przejmiemy kontrolę nad swoim zdrowiem i dobrym samopoczuciem.

Joga czakr poprawia samopoczucie

W tradycyjnej jodze siła życiowa przemieszcza się w górę od czakry podstawy, łącząc się w szóstej czakrze z duchową energią, gdy opuszcza siódmą czakrę. Na tej podstawie rozwinęło się wiele rodzajów medytacji, niektóre z nich są wyjątkowo specyficzne lub złożone. Ale w najprostszej formie, kiedy twoja świadomość jest zrównoważona we wszystkich siedmiu obszarach, wtedy jesteś w naturalnym stanie harmonii co przejawia się dobrym zdrowiem i samopoczuciem. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że znalezienie sposobów na to, by twoje życie “płynęło w ruchu” jest najłatwiejszym, naturalnym sposobem podejścia do dobrostanu. Konkretne ćwiczenia, takie jak codzienna medytacja i praktyka ajurwedyjska, należą do ogólnego schematu. Nie trzeba do tego podchodzić sztywno i dosłownie, lecz ważne jest, aby uzyskać dostęp do subtelnych poziomów życia, w których ukryte potencjały mogą być aktywowane.

Joga czakr, czyli duchowy fitness

Podobnie jak zdrowie fizyczne, sprawność duchowa jest również bardzo ważna aby pozostać stabilnym i spokojnym we współczesnym świecie. Energia przesuwa się w dół od sfery duchowej do doświadczenia mentalnego, emocjonalnego i ostatecznie fizycznego. Jest więc bardzo ważne, aby zajmować się i rozwiązywać problemy duchowe, ponieważ daje to potężne efekty, które znajdują odzwierciedlenie we wszystkim, co robimy we wszystkich aspektach życia. Czakry są interfejsem pomiędzy ciałem a duszą więc muszą być zrównoważone, aby utrzymać równowagę w ludzkim ciele.

Joga czakr a usuwanie szkodliwej energii

Równoważenie i uzdrawianie czakr pomagają żyć zdrowiej, zarówno pod względem fizyczny, ale także pod względem emocjonalnej i psychicznej sprawności. Utrzymywanie zrównoważonych czakr pomaga zwiększyć potencjał w każdej dziedzinie życia. Joga czakr pomaga w usuwaniu energetycznych toksyn z naszego organizmu. Istnieje wiele skutecznych sposobów na utrzymanie czakr w dobrym stanie. Ważne jest regularne ich czyszczenie czakr aby czuć się zrelaksowanym i zachować zdrowie.

Joga czakr, a miłość i radość w życiu

Oczyszczanie czakry krzyżowej wpaja w nasze życie miłość i radość. Czakra sakralna odpowiada za energię życiową i kreatywność. Dotyczy to również witalności i spełnienia. Osoby ze zdrową czakrą sakralną są zazwyczaj energiczni, chętni do nowych doświadczeń życiowych, cieszą się zmianami w życiu bez wpływu na nie. Osoby z aktywnymi czakrami cieszą się sztuką, pięknem i doświadczeniem zmysłowym, są w stanie doświadczyć radości i przeżyć swoje emocje, bez uczucia przytłoczenia i zmartwienia. Osoby z aktywną czakrą krzyżową są zazwyczaj spontaniczni. Tak więc, jeśli tego nie czujemy możemy mieć zablokowaną czakrę sakralną. W tym wypadku joga czakr z pewnością będzie pomocna.

Joga czakr, medytacja i redukcja stresu

Zmniejszenie stresu może być kluczem do korzystnego wpływu medytacji i jogi czakr na zdrowie. Wiemy, że stres przyczynia się do wszystkich głównych współczesnych chorób. Joga czakr jest praktykowana od tysięcy lat. Początkowo miała pomóc pogłębić zrozumienie świętych i mistycznych sił życia. W dzisiejszych czasach jednak jest powszechnie stosowana do relaksacji i redukcji stresu.
Joga czakr jest uważana za rodzaj medycyny uzupełniającej ciało-umysł. Joga czakr może wprowadzić nas w stan relaksu i pomóc wyciszyć umysł. Podczas jogi skupiamy swoją uwagę i eliminujemy strumień pomieszanych myśli, które mogą tłumić umysł i powodować stres. Ten proces może skutkować poprawą samopoczucia fizycznego i emocjonalnego.

Korzyści jakie daje joga czakr

Joga czakr może dać poczucie spokoju i równowagi, które mogą korzystnie wpłynąć zarówno na samopoczucie emocjonalne, jak i ogólny stan zdrowia. Korzyści te nie kończą się jednak, gdy kończy się sesja jogi. Joga czakr może pomóc zachować spokój w ciągu dnia i pomóc w radzeniu sobie z objawami pewnych chorób. Podczas jogi, możesz usunąć nadmiar informacji, który buduje się każdego dnia i przyczynia się do stresu. Emocjonalne korzyści jakie daje joga czakr mogą obejmować:

  • Nowe spojrzenie na stresujące sytuacje
  • Budowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem
  • Zwiększenie samoświadomości
  • Skupianie się na teraźniejszości
  • Zmniejszanie negatywnych emocji
  • Zwiększenie wyobraźni i kreatywności
  • Zwiększenie cierpliwości i tolerancji

Joga czakr a wpływ na zdrowie

Joga czakr lub medytacja może być również przydatna w szczególnie w przypadku schorzeń, które może być spowodowane przez stres. Rosnąca liczba badań naukowych wspiera korzyści zdrowotne wynikające z jogi czakr i medytacji. Mając to na uwadze, niektóre badania sugerują, że może ona pomóc radzić sobie z objawami takich chorób jak:

  • Niepokój
  • Astma
  • Nowotwory
  • Chroniczny ból
  • Depresja
  • Choroby serca
  • Wysokie ciśnienie krwi
  • Zespół jelita drażliwego
  • Problemy ze snem
  • Bóle głowy związane z napięciem

Joga czakr jednym z rodzajów medytacji

Medytacja jest ogólnym pojęciem wielu sposobów na zapewnienie sobie relaksu i spokoju umysłu. Istnieje wiele rodzajów technik medytacji i relaksacji, które zawierają elementy medytacji. Wszystkie mają ten sam cel osiągnięcia wewnętrznego spokoju. Sposoby medytacji mogą obejmować:

  • Medytacja Mantry.W tego rodzaju medytacji po cichu powtarzane jest uspokajające słowo, myśl lub wyrażenie, aby zapobiec rozpraszającym myślom.
  • Medytacja uważności.Ten typ medytacji opiera się na byciu uważnym lub na zwiększeniu świadomości i akceptacji życia w chwili obecnej. W medytacji uważności poszerza się swoją świadomość.
  • Qi gong. Ta praktyka zazwyczaj łączy medytację, relaksację, ruch fizyczny i ćwiczenia oddechowe, aby przywrócić i utrzymać równowagę. Qi gong jest częścią tradycyjnej medycyny chińskiej.
  • Tai chi. Jest to forma łagodnych chińskich sztuk walki. W tai chi wykonuje się serię kroków lub ruchów we własnym tempie w powolny, pełen gracji sposób, ćwicząc głęboki oddech.
  • Joga czakr. Wykonuje się szereg ćwiczeń i kontrolowanych ćwiczeń oddechowych, aby wspomagać spokojny  umysł.