Kwas askorbinowy – zmniejsza uczucie zmęczenie, wspomaga koncentrację, właściwości i zastosowanie witaminy C

Kwas askorbinowy – zmniejsza uczucie zmęczenie, wspomaga koncentrację, właściwości i zastosowanie witaminy C
5 (100%) 5 votes

Kwas asparaginowy (zwany również L-asparaginianem) jest przetwornikiem aminokwasów pobudzających, co oznacza, że stymuluje synapsy w ośrodkowym układzie nerwowym i rozprzestrzenia wiadomości oraz instrukcje wydawane przez twój mózg. Odgrywa również ważną rolę w przekształcaniu węglowodanów w energię. Odpowiednie poziomy kwasu asparaginowego są niezbędne do syntezy substancji mineralnych innych aminokwasów. Kwas asparaginowy jest kluczem do zdrowego metabolizmu. Jest także kluczem do sposobu, w jaki ciało samo się energetyzuje.

Funkcje kwasu asparaginowego

Kwas asparaginowy może służyć jako pobudzający neuroprzekaźnik w mózgu. Ten neuroprzekaźnik może zapewniać odporność na zmęczenie i tym samym prowadzić do większej wytrzymałości. Jest także metabolitem w cyklu mocznikowym. Kwas asparaginowy jest jednym z kluczowych składników wszystkich organizmów żywych. Uczestniczy również w biosyntezie białek. Kwas asparaginowy jest jednym z dwóch kwasowych aminokwasów. Kwas asparaginowy i kwas glutaminowy odgrywają ważną rolę jako kwasy obecne w centrach aktywnych enzymów, jak również w utrzymywaniu rozpuszczalności i jonowego charakteru białek. Kwas asparaginowy może pomóc chronić wątrobę przed toksycznym działaniem leków, a organizm przed promieniowaniem uv. Kwas asparaginowy może również pomóc w tworzeniu rybonukleotydów, które wspomagają produkcję DNA i RNA oraz pomagają w produkcji energii z metabolizmu węglowodanów.

Kwas asparginowy zapobiega stanom zapalnym

Większość przeciwzapalnych właściwości suplementów aminokwasowych pochodzi z BCAA – leucyny, izoleucyny i waliny. Pomagają one zmniejszyć stany zapalne w mięśniach i stawach, co pozwala na dłuższe i bardziej produktywne treningi, ale może być również pomocne dla osób nie będących sportowcami. Zapewnienie wystarczającej ilości kwasu asparginowego pomoże zapobiegać stanom zapalnym związanym z zapaleniem stawów, cukrzycą, schorzeniami wątroby i innymi powszechnymi stanami chorobowymi.

Kwas asparginowy przyspiesza spalanie tłuszczu

Badania ściśle powiązały suplementację aminokwasów nie tylko z utratą tłuszczu, ale także z redukcją w odkładaniu i przechowywaniu tłuszczu na brzuchu. Tłuszcz na brzuchu umiejscowiony wokół ważnych narządów i innych części ciała, zwiększa stan zapalny i spowalnia ich funkcje, więc fakt, że suplementy aminokwasowe mogą zmniejszyć ten specyficzny rodzaj tłuszczu jest bardzo ważny w walce z chorobami przewlekłymi.

Kwas askorbinowy zapobiega uszkodzeniom mięśni

Kiedy ćwiczysz, powoduje to uszkodzenie mięśni, ale zazwyczaj wszystko wraca do normy podczas okresu regeneracji, co prowadzi do wzrostu mięśni. Jednak podczas intensywnej aktywności fizycznej włókna mięśniowe mogą się i zużywać na paliwo – energię, co nie jest pozytywne. Suplementy aminokwasowe, szczególnie zawierające kwas askorbinowy, mogą pomóc w zapobieganiu tym uszkodzeniom, zapewniając zasoby dla zdrowej syntezy białek.

Kwas askorbinowy zmniejsza uczucie zmęczenia

Podczas wykonywania czynności fizycznych lub po prostu w ciągu codziennych zajęć, zużywasz energię, której organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Kiedy nasze ciało wyczerpuje nasze zapasy glikogenu, czujemy się wyczerpani, co prowadzi do potrzeby związanej z popołudniową drzemką.  Jednak badania wykazały, że zwiększenie kwasu askorbinowego i innych aminokwasów w ciągu dnia pomaga organizmowi przechowywać glikogen w bardziej skuteczny sposób i zużywać go wolniej, co oznacza, że mamy więcej energii przez cały dzień.

Kwas askorbinowy wspomaga wzrost mięśni

Być może jest to najważniejsza informacja dla osób, które regularnie stosują suplementy aminokwasowe. Leucyna i kwas askorbinowy są ściśle związane ze stymulacją syntezy białka po treningu.  ponieważ mięśnie mają wystarczającą ilość nowych zasobów, powoduje to ich przyrost. Co ciekawe, badania pokazują, że suplementy aminokwasowe mogą nawet poprawić wzrost mięśni w obszarach ciała, które nie są opracowywane.

Kwas askorbinowy skraca czas powrotu do zdrowia

Białka są najważniejszymi związkami budulcowymi naszego organizmu i prowadzą do wzrostu i rozwoju mięśni, tkanek, komórek, włosów i paznokci. Białko jest również niezbędne do naprawy i regeneracji. Dlatego, po urazie, chorobie, operacji lub intensywnym treningu, suplement zawierający kwas askorbinowy jest niezwykle cenny, ponieważ może przyspieszyć syntezę białek, a tym samym szybkość powrotu do pełni zdrowia.

Kwas asparginowy pomaga w koncentracji

Kwas asparaginowy może być przydatny dla osób cierpiących z powodu słabej koncentracji, ponieważ kwas asparaginowy zwiększa ilość dinukleotydu nikotynamidoadeninowego obecnego w mózgu. NADH wzmacnia aktywność komórkową, a w przypadku mózgu ułatwia zwiększone wytwarzanie substancji chemicznych i neuroprzekaźników, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania umysłowego. Ponadto kwas asparaginowy może pomagać w usuwaniu z organizmu amoniaku, toksyny, która została uznana za szkodliwą dla wątroby, układu nerwowego i mózgu.

f-witamina-c-100-kwas-l-askorbinowy Kwas askorbinowy - zmniejsza uczucie zmęczenie, wspomaga koncentrację, właściwości i zastosowanie witaminy C

Witamina C
Kliknij i sprawdź ceny!

 Zalety suplementów zawierających kwas asparginowy

Suplementy zawierające kwas askorbinowy pomagają podnieść poziom testosteronu, hormonów wzrostu i pozytywnie wpływać na insulinopodobne czynniki wzrostu. Każdy z tych hormonów ma pozytywny wpływ na wyniki sportowe. Suplementy również odgrywają ważną rolę w zwiększaniu poziomu hormonu tarczycy, co z kolei poprawia tempo przemiany materii. Niedawne badania wykazały również, że kwas askorbinowy wzmaga uwalnianie hormonu luteinizującego i hormonu wzrostu z przysadki mózgowej. Hormon luteinizujący jest uważany za chemicznego posłańca, który podróżuje od przysadki mózgowej do jąder i uruchamia produkcję testosteronu. Oprócz podwyższania poziomu testosteronu, oferuje szereg innych korzyści. Zwiększa poziom tlenku azotu w organizmie, co pomaga w zwiększeniu masy mięśniowej i unaczynienia. Odgrywa też ważną rolę w zwiększaniu poziomu neuroprzekaźników, takich jak kwas gamma-aminowy (GABA) i dopamina. Są one znane jako wzmacniacze pamięci i substancje antydepresyjne.

Kwas askorbinowy i jego wpływ na skórę

Korzyści kwasu askorbinowego dotyczą również skóry. Na przykład, oprócz doustnego spożycia, możemy go również używać miejscowo i czerpać korzyści. Kwas askorbinowy pobudza produkcję kolagenu i chroni skórę przed innymi szkodliwymi czynnikami, takimi jak zanieczyszczenie. Wstępne dowody sugerują, że kwas askorbinowy może przyspieszyć gojenie się ran i zmniejszyć wymóg wentylacji u pacjentów z ciężkimi oparzeniami. Przeciwutleniacze zawarte w kwasie askorbinowym również pomagają w leczeniu zmian oparzeniowych.  Właściwości przeciwutleniające odgrywają rolę w syntezie kolagenu i pomagają w leczeniu oparzeń słonecznych. Doustne przyjmowanie kwasu askorbinowego lub miejscowe stosowanie może pomóc poprawić stan przesuszonej skóry i wspomóc jej odnowę. Kwas askorbinowy chroni DNA przed reakcjami fotochemicznymi, które mogą prowadzić do przebarwień skóry i kilku rodzajów raka skóry. Hamuje także wytwarzanie dimerów pirymidynowych, które są główną przyczyną czerniaka u ludzi. Rozjaśnia ciemne przebarwienia, takie jak piegi skóry i plamy starcze i pomaga uzyskać młodszą i gładszą skórę.