Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalenie kalorii

Zależy ci na szybkim i pewnym efekcie szczupłego, jędrnego ciała, ale nie wiesz jakie ćwiczenia wybrać? Nie trać więcej czasu i wybierz najskuteczniejsze ćwiczenia na spalenie kalorii, które proponujemy wszystkim niecierpliwym. Możesz mieć pewność, że działają a wartości spalanych kalorii podczas ich wykonywania są rzetelne. Gdy już je wypróbujesz nie będziesz chciał wrócić do poprzednich, z których korzystałeś. Co najlepsze – do ćwiczeń wykorzystujesz tylko ciężar własnego ciała. A to oznacza, że nie potrzebujesz siłowni i przyrządów. Wytrenuj piękne ciało, wzmocnij siłę oraz buduj kondycję tylko dzięki własnemu samozaparciu.

Posiadamy różne motywacje, ale ten sam cel – mniejsze obwody i wymodelowane ciało. Chcesz tego dokonać w rekordowo krótkim czasie? Dzięki nam może ci się powieść, ale jest kilka warunków. Wykonuj je przez kilkanaście minut, codziennie. Jest ich siedem, dlatego możesz przeznaczyć jedno ćwiczenie na każdy dzień tygodnia. Korzystaj z nich wtedy, gdy przybędzie ci kilka nadprogramowych kilogramów. Możesz je stosować same lub urozmaicać nimi inne treningi. Są naprawdę wymagające i wyczerpujące, ale tylko takie mogą przynieść dobre rezultaty w krótkim czasie. A przecież na tym ci zależy, prawda?

Jak to działa?

Proponowane ćwiczenia najlepiej spalają kalorie, co zostało udowodnione laboratoryjnie i potwierdzone badaniami na ćwiczących. Określa to poziom wydatkowanej energii potrzebnej do wykonania danego wysiłku. I tak wyłonione zostały poniższe aktywności, które choć obciążające dla naszych mięśni, są naprawdę najskuteczniejsze. Najważniejsze aby wykonywać je z maksymalnym zaangażowaniem, bo tylko wtedy będą spalać tyle kalorii ile powinny. Nie przestawaj nawet wtedy, gdy poczujesz palenie i drgania mięśni. Trzymaj się wyznaczonego planu opartego na zasadach tabaty, a to znaczy, że wykonujesz tyle powtórzeń po 30 sekund z 10-sekundowymi przerwami ile wcześniej zaplanowałeś.

  • Pompka z klaśnięciem

Pompki są trudne w wykonaniu. Świadczy o tym chociażby potrzeba stworzenia wersji lżejszej damskiej. My proponujemy podniesienie poprzeczki. Pompka z klaśnięciem to sprawdzian twojej wytrzymałości, sprawności i koordynacji. To świetny sposób aktywacji górnych części ciała, ale także brzucha.

  • Bieg w miejscu

Biegnij w miejscu najszybciej jak potrafisz. Unoś kolana jak najwyżej, aż do poziomu klatki piersiowej. Nie zapominaj o ramionach, które także powinny pracować. W tym ćwiczeniu zaangażujesz najmocniej pośladki i łydki, ale możesz sprawić, że ruszy się całe ciało. Proponujemy wykonanie 5 powtórzeń tego ćwiczenia najlepiej na samym początku treningu lub między innymi ćwiczeniami.

  • Skręty ciała

Przeskakuj z prawej nogi w prawo, a lewą nogę kieruj najdalej za prawą. Następnie to samo zrób z lewą stroną. Dodaj do tego skręty tułowia i ramion a uzyskasz kompletne ćwiczenia wszystkich partii ciała. To najskuteczniejsze ćwiczenie spalające kalorie. Możesz zwiększyć poziom trudności dodając do tego szybkie skłony tułowia podczas zmiany nogi.

  • Wyskoki

To ćwiczenie szczególnie polecane kobietom, bo doskonale ujędrnia pośladki i uda. Jeśli dodasz do niego wymachy ramion, to zaangażujesz jeszcze większe partie mięśniowe, w tym plecy. Ćwiczenie rozpocznij od pozycji w wykroku. Kolana ugięte pod kątem 90 st. wyskocz w górę wyrzucając ręce do góry. staraj się skakać jak najwyżej. Ląduj w rozkroku i natychmiast wracaj do pozycji w wykroku. Opadając opuszczaj ramiona.

  • Nowa V-łka

Połóż się na plecach. Ręce i nogi wyciągnięte w przeciwne strony. Bardzo powoli podnoś nogi i ręce ku górze. Zginaj tułów, by utworzyć z rąk i nóg typowe V. Wstrzymaj pozycję na kilka sekund i dopiero wtedy zacznij powracać do pozycji wyjściowej. W całym ćwiczeniu najważniejsze jest tempo – najwolniejsze z możliwych.

  • (nie)łatwy pajacyk

Zrób przysiad. Ugięte łokcie trzymaj wzdłuż tułowia. Dłonie zaciśnij w pięści. Zrób wyskok klaszcząc w otwarte dłonie nad głową i wyląduj w rozkroku na ugiętych kolanach. Powtarzaj to ćwiczenie najszybciej jak potrafisz. Świetne na kondycję i przyspieszenie pracy serca.

  • Burpee challenge

Nie bez powodu dodaliśmy tu wyzwanie. Prawdopodobnie rozpoczynając trening na spalenie kalorii nie będziesz w stanie wykonać tego ćwiczenia, ale nie zniechęcaj się, bo jest uznawane za jedno z najskuteczniejszych o ile nie najskuteczniejsze. Dzięki niemu wyrzeźbisz wszystkie grupy mięśni i podniesiesz tętno do kosmicznego poziomu. Stań prosto. Wykonaj przysiad i oprzyj ciało na dłoniach, ale nie odrywaj stóp od podłogi. Szybko wyrzuć nogi do tyłu i zrób prawidłową pompkę. Skokiem wróć do przysiadu i wyskocz do góry unosząc ręce nad głowę. Powtarzaj w jak najszybszym tempie.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalenie kalorii wcale nie oznaczają, że będzie prosto. Wręcz przeciwnie, musisz czuć, że przynoszą skutek, a to wiąże się z potem i bólem. Pamiętaj o miarowym oddechu, który pozwoli ci wejść w rytm i wykonać więcej powtórzeń. Dbaj także o prawidłową technikę, aby nie nabawić się kontuzji. Na szczęście efekty w postaci smukłej, wysportowanej sylwetki ci to wynagrodzą, ale możesz liczyć także na lepszą koordynację i zwinność.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.