Trening z aerial straps

Aerial Straps to dyscyplina cyrkowa, ale od niedawna także sposób rzeźbienia sylwetki i wzmacniania ciała pod okiem trenera. Tzw. „powietrzne pasy” to inaczej sztrabaty lub po prostu pasy, które pozwalają na wykonanie prostych ćwiczeń i skomplikowanych figur nad ziemią. Trening z aerial straps czerpie swój początek z Chin. Tam stanowił sposób na pokazanie atletycznej siły i sprawności. Typowe pokazy na szarfach zwisających z sufitu zostały zapoczątkowane przez Rosjan, którzy byli prawdziwymi pionierami w tej dziedzinie gimnastyki sportowej.

Podczas zajęć z aerial straps będziesz płynnie przechodzić od najprostszych przez trudniejsze ćwiczenia a na ruchomych i efektownych figurach kończąc. Wszystkie zadania wykonywane na linach stają się automatycznie trudniejsze, bardziej wymagające i cięższe. Najważniejsze na początku jest wypracowanie odpowiedniej techniki a dopiero później opanowanie kolejnych figur akrobatycznych. Dodatkowo nasze niewielkie przygotowanie do wzmożonego wysiłku może nie tyle utrudnić co uniemożliwić wykonanie trudnych figur. Nauka pasów wymaga poświęcenia sporej dozy czasu i cierpliwości.

Jak zacząć ruch w powietrzu

Trening z aerial straps warto rozpocząć od podstaw czyli przygotowania gimnastycznego. To na pewno nie zaszkodzi a wręcz pomoże lepiej wykorzystać rady otrzymane na zajęciach. Każdy pośpiech i niecierpliwość mogą skutkować szybką kontuzją. Pasy akrobatyczne mogą być prowadzone na zajęciach indywidualnych bądź grupowych – na tych drugich tempo nauki będzie uśrednione. Zajęcia w powietrzu świetnie rozbudowują i wzmacniają całą obręcz mięśniową w górnej części ciała oraz zwiększają zakres ruchu w stawach. Na zajęciach lepiej poradzą sobie osoby z jakimkolwiek przygotowaniem i sprawne fizycznie co oznacza, że powinniśmy zaakcentować pracę nad:

  • Rozciągnięciem ścięgien
  • Siłą mięśni
  • Ruchomością stawów

To wszystko, by uniknąć bolesnych zakwasów i urazów wynikających z forsowania ciała. Nie musisz być ekspertem w swojej dziedzinie i nikt nie wymaga tego od ciebie. Najważniejsze to zdobyć jakiekolwiek doświadczenie w obcowaniu ze sportem. Przydadzą ci się zajęcia siłowe, które możesz wykonać w domu, na basenie lub siłowni. Polecane ćwiczenia to:

  • Trening ogólnorozwojowy
  • Stretching statyczny
  • Trening wydolnościowy

Tak naprawdę wszystkie formy aktywności na jakie się zdecydujesz będą dobre. Zwróć tylko szczególną uwagę na siłę brzucha czyli centralnego punktu twojego ciała, który utrzymuje linię całego ciała i jest wsparciem dla kręgosłupa. Zamiast standardowych brzuszków polecamy wykonywanie deski po kilka serii trwających minutę.

Podstawowe figury na taśmach

  • Szpagat

Szpagat francuski nazywany jest również szpagatem damskim. Polega on na tym, że jedna noga jest wystawiona naprzód, a druga w tył. Szpagat turecki nazywany również szpagatem męskim polega na zrobieniu rozkroku, aż do podłoża. Oba rodzaje szpagatu będą przydatne do wykonania podstawowych figur na taśmach.

  • Obroty (skręty ciała)

Wymagają dużego rozciągnięcia. Piruety mogą wyglądać za każdym razem inaczej, ale zawsze wymagają dużej siły aby wstrzymać ruch.

  • Zatrzymanie ciała w linii prostej

Najlepiej ćwiczyć je uprawiając jogę. Dzięki nim świetnie rozciągniesz ciało i wyćwiczysz mięśnie. Próbuj także innych ćwiczeń statycznych. Jeśli z kolei chcesz ćwiczyć poczucie równowagi spróbuj piłki szwajcarskiej. Ona także zwraca dużą uwagę na mięśnie brzucha, które stanowią centralny punkt dla utrzymania ciała w pozycji siedzącej.

Trening z aerial straps jest ciężką pracą, ale i świetną zabawą. Nie musisz kupować pasów, bo każdy klub udostępnia swoje własne przyrządy. Jeśli interesujesz się tą dyscypliną sportową poszukaj zapisów na zajęcia w swoim mieście. Nie tylko wyrzeźbisz ciało, nadasz mu giętkości i elastyczności, ale wyrobisz kondycję i popracujesz nad sylwetką.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.