Trening domatora, czyli wyrzeźbij swoje ciało w zaciszu własnego domu!

Trening domatora, czyli wyrzeźbij swoje ciało w zaciszu własnego domu!
5 (100%) 5 votes

Większość z nas, szczególnie w okresie zbliżającego się lata zaczyna przykładać szczególną uwagę do wyglądu swojej sylwetki, starając się wyrzeźbić swoje ciało tak, aby bez skrępowania pokazać się na plaży. Niektórzy z nas, szczególnie jeśli chodzi o żeńską część naszego społeczeństwa, zaczyna przechodzić na drastyczne diety, które skutkują dużym spadkiem masy ciała w krótkim czasie, za to efekt jo-jo przychodzi równie szybko. Duże oblężenie w okresie wiosennym przeżywają również siłownie – nie każdy z nas zdaje sobie jednak sprawę z tego, że często jest to strata pieniędzy, a wykonywane przez nas ćwiczenia mimo wyciskania z nas siódmych potów nie zawsze są efektywne. Ciekawą alternatywą na piękne i zupełnie darmowe wyrzeźbienie naszego ciała jest tak zwany trening domatora. Na czym polega ten typ treningu i do jakich ćwiczeń przywiązuje największą uwagę?

Czym jest trening domatora?

Trening domatora, jak sama nazwa wskazuje, jest rodzajem treningu wykonywanego w zaciszu własnego domu, bez wykorzystania profesjonalnego sprzętu do ćwiczeń.

Ten rodzaj treningu jest szczególnie lubiany przez tych z nas, nie mających dostępu do siłowni, bądź tych najzwyczajniej w świecie nie lubiących tłumów i atmosfery panującej na siłowniach.

Jest to rodzaj treningu, który stawia na efektywne i widoczne wyrzeźbienie ciała z wykorzystaniem prostych przedmiotów, które każdy z nas posiada w zaciszu własnego domu. Trening domatora pozwala przede wszystkim na duży przyrost tkanki mięśniowej, dlatego też jest najczęściej uprawiany przez mężczyzn, którzy marzą o wyrzeźbionym ciele. Ogromnym plusem tego rodzaju treningu jest fakt, iż może być wykonywany praktycznie w każdym miejscu, chociażby podczas pobytu na wczasach czy urlopie.

Trening domatora – czy warto?

Wielu z nas zadaje sobie pytanie, czy trening domatora jest rodzajem treningu, który warto uprawiać i czy w skutkach nie będzie gorszy niżeli klasyczne treningi na siłowni. Jednakże, trening w zaciszu własnego domu jest według nas wspaniałym rozwiązaniem i pozwala nam zaoszczędzić pieniądze i czas włożony w codzienne dojazdy na siłownie. Przy odpowiednim zaangażowaniu trening ten pozwoli nam na uzyskanie naprawdę zadowalających efektów. Ponadto, regularne wykonywanie ćwiczeń w zaciszu naszego domu pozwoli nam na wpojenie zdrowych nawyków, które będą procentować na lata.

Po pierwsze – pompki:

Trening domatora w swoim założeniu w większości stawia na pompki z obciążeniem. Jest to ten rodzaj ćwiczenia, który może być wykonywany w niemalże każdym miejscu, a rekwizyty, których użyjemy jako obciążenie możemy zamienić na coś, co mamy akurat pod ręką. Warunkiem jest to, że obciążenie, które wykorzystamy musi cechować się podobną masą. Dla osób początkujących zaleca się początkowe wykonywanie zwyczajnych pompek bez obciążeń, a wprowadzanie obciążeń z rozwagą. Na kolejnym etapie zaawansowania można wykonywać pompki na krzesłach, tudzież poręczach. Pompki na krzesłach polegają na ustawieniu dwóch krzeseł tyłem do siebie w niewielkim, około półmetrowym odstępie. Należy jednak pamiętać, że krzesła wykorzystywane do tego rodzaju ćwiczeń muszą być na tyle masywne, aby nie wywróciły się podczas podciągania się na ich górnych poręczach. Tak wykonywane pompki uruchomią do działania wszystkie nasze mięśnie i dodatkowo zaangażują mięśnie klatki piersiowej.

Po drugie – przysiady:

Jest to niewątpliwie rodzaj ćwiczeń szczególnie uwielbiany przez panie, bo jak wiemy – regularne wykonywanie przysiadów przyczynia się do wyrzeźbienia naszej pupy, oraz jej widoczniejszego uniesienia. Dla osób początkujących zaleca się wykonywanie klasycznych przysiadów, stopniowo z dnia na dzień zwiększając ich ilość. Zaczynając od 10 przysiadów dziennie, każdego dnia powinniśmy wykonywać 5 więcej, aż dojdziemy do pokaźnej ilości. Ciekawym rodzajem przysiadów są przysiady na jednej nodze, kiedy to jedna noga i przeciwległa do niej ręka powinna być wyprostowana. Dla lepszej pracy mięśni klatki piersiowej zaleca się również wykonywanie przysiadów z obciążeniem, jakim mogą być chociażby kilogramowe, bądź dwukilogramowe hantle. Dla osób, które nie posiadają w zaciszu własnego domu hantli, zaleca się chociażby używanie w tym celu butelek z wodą. Przysiady są ciekawą alternatywą ćwiczeń dla tych z nas, którzy żyją w ciągłym ruchu i nie mają czasu na ćwiczenia na siłowni.

Po trzecie – wspięcia na palce:

Ciekawą, prostą i nie wymagającą wykorzystywania jakichkolwiek przyrządów formą ćwiczeń domatora jest wspinanie się na palce, które powinno być poprzedzone dwoma opisanymi wyżej rodzajami ćwiczeń. Należy jednak pamiętać, że czynność tą powinno wykonywać się przy punkcie podparcia, najlepiej stojąc przodem do ściany. Powinniśmy stać od ściany na tyle blisko, by dłonie na niej położone były na takiej odległości, aby nasze ręce były zgięte w łokciach. Wspięcia na palcach powinno powtarzać się około 15 razy i ćwiczenie to powinno charakteryzować się ciągłością i brak przerw pomiędzy kolejnymi wspięciami.