Trening Nordic Walking a odchudzanie. Ilość spalanych kalorii.

W ostatnich latach ogromną popularnością cieszy się NordicWalking. Niemalże wszędzie można spotkać ludzi chodzących z kijkami. Czy ten sport pomoże w pozbyciu się zbędnego tłuszczyku?

NordicWalking istnieje dopiero od około 20 lat, a więc nie jest to aktywność fizyczna mającą długą historię. Na początku miała to być forma treningu, który ma na celu utrzymanie doskonałej formy narciarzy biegowych w okresie letnim. Po jakimś czasie odkryto jednak, że ta aktywność fizyczna może być wykorzystywana przez każdego.

Sport dla zdrowia

Aktywność fizyczna polegająca na maszerowaniu z kijkami może mieć zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Dodatkowo jest to bardzo przyjemna i lekka forma aktywności (przeznaczona także dla osób, które nie lubią zbytnio uprawiać sportu i się „przemęczać”). Mogą z niej korzystać osoby w każdym wieku, jednak badania wskazują, że po popularne kijki często sięgają osoby starsze, które nie są w stanie uprawiać już intensywnych sportów.

NordicWalking polega na szybkim i dynamicznym marszu, podczas którego machamy rękoma do przodu i do tyłu odpychając się kijkami od podłoża. Taka aktywność nie wymaga żadnych umiejętności i w niewielkim stopniu obciąża organizm. Dlatego może być stosowana  przez osoby, które zmagają się z dolegliwościami wykluczającymi uprawianie bardziej męczących sportów.

Maszerować mogą nawet osoby z różnymi dolegliwościami

Marsz z kijkami zaleca się m.in. osobami z cukrzycą, chorobami układu krwionośnego, otyłym, zmagającym się z chorobami ortopedycznymi czy kobietom w ciąży.

Z badań wynika, iż nordicwalking motywuje do pracy aż 90% naszych mięśni. Dlatego jest taki owocny. Dzięki popularnym kijkom aktywna jest i górna, i dolna część naszego ciała. Podczas uprawiania tego sportu wzmacniają się mięśnie naszego kręgosłupa, dzięki czemu mniej boli i doskwiera. Wzmacniane są także mięśnie ramion i karków. Dzięki temu, że podczas marszu wspomagamy się kijkami – stabilizowane są nasze stawy. Plusem jest też niewielkie obciążenie stawów biodrowych i kolanowych – bardzo ważne u osób po operacjach z tym związanych oraz ludzi starszych i otyłych.

Taka aktywność fizyczna doskonale dotlenia nasz organizm. Okazuje się, że w trakcie marszu z kijkami nasz organizm pobiera o 1/5 tlenu więcej, niż podczas zwykłego spaceru. A to oznacza, że lepiej pracuje nasz mózg (bo jest lepiej dotleniony) i mamy więcej energii w ciągu dnia.

Kolejnym atutem nordicwalkingu jest to, że rozszerzają się nasze naczynia krwionośne i wraz z potem pozbywamy się z naszego organizmu nadmiaru soli i wody. To z kolei wpływa na uregulowane ciśnienie krwi. Marsz obniża też poziom cholesterolu.

Ważna jest regularność treningów

Efekty maszerowania z kijkami można zaobserwować już po upływie kilku tygodni. Ważne jest jednak, by ćwiczyć regularność. Powinniśmy spacerować z nimi nie rzadziej niż 3 razy w tygodniu po około 40-60 minut.

f-kije-nordic-walking-nw-speed-fizan

Kije do nordic walking
Kliknij i sprawdź ceny!

NordicWalking idealny na odchudzanie

Spacer z popularnymi kijkami ma mnóstwo zwolenników, ponieważ ma doskonały wpływ na nasze zdrowie i pozwala się pozbyć nadprogramowych kilogramów.

Szacuje się, że u osoby średniej budowy godzina nordicwalking pozwala się pozbyć około 400 kcal, czyli o ponad 100 kcal więcej, niż gdybyśmy maszerowali bez kijków. Specjaliści są zdania, że regularny spacer z nordicwalking oraz odpowiednia, zdrowa dieta mogą sprawić, że w ciągu miesiąca ubędzie nam nawet do 5 kg. Zbędnego tłuszczyku najpierw pozbędziemy się z brzucha, talii oraz ud. Poprawę swojej skóry powinny też zauważyć panie zmagające się z cellulitem.

Z reguły przed uprawianiem jakiegokolwiek sportu nie zaleca się wcześniejszego spożywania posiłków (ewentualnie należy trochę odczekać po obfitym obiedzie). Inaczej jest przy nordicwalking – tu ruch nie jest tak intensywny, że moglibyśmy się źle poczuć. A szybki marsz dodatkowo przyspiesza pracę jelit i ułatwia trawienie.

Ważne jest też to, iż nordicwalking pozwala się odprężyć i wyrzucić z siebie skumulowane w ciągu dnia napięcie. Badania wykazują, że jest to doskonała forma relaksu, szczególnie po ciężkim dniu. Maszerować z kijkami można też w towarzystwie, a więc jest to także opcja miłego spędzenia czasu ze swoimi bliskimi.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.