Zadbaj o swoją kondycję podczas lockdownu! 5 najważniejszych zasad

Aktywność fizyczna odgrywa niezwykle istotną rolę w naszym życiu. Buduje odporność, pomaga w walce ze stresem, a także wzmacnia różne układy naszego organizmu. Dlatego nie można z niej rezygnować podczas epidemii koronawirusa. Zadbaj o swoją kondycję podczas lockdownu. Jak? Poznaj 5 najważniejszych zasad.

Jakie są najważniejsze zasady które pozwalają zachować kondycję w trakcie lockdownu?

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i dużą zachorowalnością, rządy wielu krajów zadecydowały o częściowym lub całkowitym lockdownie. W efekcie zostały zamknięte restauracje,  w szkołach wprowadzono zdalne nauczanie. Jednak nie tylko gastronomię zamknięto.

Nieczynne są także wszelkie kluby fitness, baseny oraz siłownie. Nie można pójść na ulubioną zumbę czy crossfit. Jak zatem zadbać o kondycję podczas izolacji w domu? Oto 5 najważniejszych zasad:

Wykonuj ćwiczenia z ciężarem własnego ciała

Ćwiczenia z ciężarem własnego ciała dają świetne efekty. Nie musisz martwi się, że w domu nie posiadasz hantli. W internecie znajdziesz mnóstwo zestawów ćwiczeń, które nie wymagają nic poza strojem sportowym i matą. Zaletą takich ćwiczeń jest to, że możesz wykonać je na każdą partię ciała!

Ćwiczenia z gumami oporowymi

Jeśli ćwiczenia z ciężarem własnego ciała Cię nie przekonują, zainwestuj w gumy oporowe. Te niepozorne taśmy potrafią dać oszałamiające efekty. I gwarantują zakwasy. Taśmy dostępne są w zestawie i mają kilka różnych poziomów. Nie są drogie, a do tego zajmują niewiele miejsca. Schowasz je w szafce. To doskonała alternatywa dla ćwiczeń z obciążeniem

Zrób mini siłownię w domu

Masz dom lub duże mieszkanie i wolną przestrzeń? Albo miejsce w piwnicy? W takim razie zrób mini siłownię w domu! Masz pewność, że nikt jej nie zamknie. Nie musisz od razu kupować profesjonalnego sprzętu. Zacznij od kilku. Jeśli na co dzień biegasz lub jeździsz na rowerze, kup bieżnię lub rowerek stacjonarny. Możesz kupić hantle, a z czasem uzupełnić.

Ćwicz z aplikacją

Niezależnie czy masz iPhone czy telefon z Androidem, masz dostęp do wielu aplikacji z ćwiczeniami. Wystarczy, że je ściągniesz, a następnie będziesz ćwiczyć zgodnie z planem. Co więcej, pokazują one jak wykonać dane ćwiczenie – niektóre z nich w formie video, ilość spalonych kalorii, a także jakie mięśnie są angażowane podczas treningu.

Możesz w nich ustawić czas ćwiczeń i aplikacja sama będzie odliczała!. Trenujesz crossfit? Ściągnij aplikację do crossfitu i wykonaj go z domu. Nie rób przerwy! Szkoda Twojej dotychczasowej pracy. Do tego są aplikacje na płaski brzuch, turbo spalanie itd. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

Pamiętaj o spacerze, bieganiu czy jeździe rowerem

Podczas pandemii należy unikać kontaktu z innymi osobami. Jednakże nie wolno zapomnieć o aktywności fizycznej. Spokojnie możesz chodzić na spacery. Jeśli masz psa, weź go na dugi spacer.

Możesz również biegać lub jeździć rowerem. Wybieraj trasy, gdzie nie ma dużych skupisk ludzi i staraj się samemu trenować. I oczywiście nie zapomnij o odpowiednim stroju, dostosowanym do warunków pogodowych!

Jeżeli chcecie znaleźć skuteczne sposoby aby zadbać o swoje zdrowie fizyczne, to koniecznie musicie odwiedzić stronę www.fitrepublic.pl. Znajdziecie tam mnóstwo porad treningowych oraz dietetycznych.

ajważniejszych zasad.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.