Ćwiczenia spalające tkankę tłuszczową

Skuteczny trening wcale nie musi oznaczać cierpienia. Rób to powoli, ale mądrze. Ćwiczenia spalające tkankę tłuszczową nie są tak oczywiste jak mogłoby się wydawać. Na szczęście nie musisz trenować do utraty tchu, by przygotować ciało do sezonu wakacyjnego. Jeśli chcesz uzyskać szczupłą sylwetkę, to wręcz nie powinno się tego robić.

Walkę o mniejszy rozmiar ubrań zacznij od diety. Dlaczego? Bo dieta stanowi o większości sukcesu. Aktywność fizyczna zyskała na popularności stosunkowo niedawno, ale już możemy mówić o prawdziwym fenomenie a nawet modzie na bycie wysportowanym. To z pewnością zdrowy trend, który warto uzupełnić racjonalnym żywieniem.

Co uzupełnia ćwiczenia?

Sport zaraził wszystkie grupy wiekowe i stał się nieodłącznym elementem dbania o sylwetkę. Być może w większym stopniu niż dieta, która wymaga stosunkowo większych wyrzeczeń i samodyscypliny. Wolimy wyjść na siłownię i zostać rozgrzeszonym z codziennych przewinień dietetycznych niż zacząć rzeczywiście dbać o to co ląduje na talerzu. Przyzwyczajeni do sztucznych smaków możemy też zwyczajnie nie docenić naturalnych i świeżych owoców, warzyw, kasz. Przyzwyczajenie się do nowego postrzegania jedzenia wymaga więcej czasu niż godzina siłowni tygodniowo.

Oprócz diety warto także zwrócić uwagę na aspekty, które dla wielu nadal pozostają abstrakcją. Uregulowany tryb dobowy, unikanie stresu, długi i efektywny sen – to tylko niektóre z nich. Jak duże znaczenie odgrywają dla naszego wyglądu? Harmonijne i umiarkowane życie uczy nas podejmowania podobnych wyborów na co dzień. Przecież to podczas stresu sięgamy po niezdrowego papierosa czy kaloryczne przekąski z cukrem, które sztucznie podnoszą nasze samopoczucie. Krótki i urywany sen, co potwierdzono naukowo, sprzyja tyciu. Niestety warto zdać sobie sprawę z tego, że sport nie rozwiąże wszystkich problemów z wagą.

Trening spalający kalorie

Optymalnie dobrany wysiłek fizyczny zapewni ci zdrowie fizyczne i psychiczne. Szczupła sylwetka to tylko jeden z efektów ubocznych. Nie musisz zmuszać się do nielubianych aktywności tylko wybrać najbardziej skuteczne z nich. Jest ich na tyle dużo, że z pewnością znajdziesz coś odpowiedniego dla siebie. Co więc warto wybrać?

  • Doceniaj codzienną aktywność
  • Aeroby tylko po zbudowaniu wydolności
  • Interwały dla wytrzymałych
  • Trening siłowy wymodeluje sylwetkę

Postaw na trening siłowy z małym obciążeniem przeplatany interwałami. Tłuszcz zastąpią mięśnie i podniesiesz metabolizm spoczynkowy – ilość kalorii spalanych w miejscu. Interwały to trening o zmiennym natężeniu. Co prawda jest bardzo skuteczny, ale nie każdy zniesie jego intensywność. Podczas wykonywania interwałów zmniejszasz poziom cukru, więc nie budujesz mięśni. Za to po treningu twój metabolizm pozostaje na wysokim poziomie jeszcze przez długi czas. Aeroby czyli szybkie biegi przyniosą rezultaty, gdy są uprawiane długo, dlatego nie są polecane na początek. Codzienne aktywności pomagają natomiast wyrobić dobre nawyki. Rower zamiast samochodu, wysiadanie przystanek wcześniej, praca w ogródku, sprzątanie, spacer z psem – to wszystko ma znaczenie dla naszego zdrowia i samopoczucia. Dodanie już jednej zmiany w dobrym kierunku na co dzień pomoże ci lepiej kontrolować rezultaty i szybciej osiągnąć cel jakim jest szczupłe ciało.

Wykorzystaj otoczenie

Czy widziałeś żeby osoby z zacięciem sportowym miały nadwagę? Lata treningu gwarantują smukłe i zwinne ciało. Siatkówka plażowa, wiosłowanie, kajaki, tenis, biegi w terenie… możliwości są nieskończone. Pasja jest zaraźliwa i ośmiela. Nierówne podłoże wymaga od nas większego skupienia i angażuje mięśnie lepiej od parkietu. Uprawiając sport na świeżym powietrzu pracujesz całym ciałem, nie ważne jaką dyscyplinę wybierzesz. Do tego wzmocnisz kości, przyspieszysz metabolizm, zaangażujesz zmysły i możesz liczyć na lepsze wyniki. Trening powtarzany na siłowni czy w domu nie może być porównywany do możliwości jakie daje ci trening w różnych warunkach i na zmiennej nawierzchni. Dowiedziono, że wyniki osób trenujących trail poprawiały się szybciej w porównaniu z biegającymi na bieżni.

f-olimp-l-carnitine-1500-extreme-120-kaps

Reduktor tłuszczu z L-karnityną
Kliknij i znajdź najniższe ceny!

Jak tego nie robić?

Rozprawmy się z mitami, bo tych zdążyło narosnąć już dość sporo. Pierwszy z nich to przekonanie, że aby schudnąć wystarczy się ruszać. Jak bardzo jest to błędne można wywnioskować z poprzedniego akapitu. Nie wystarczy się ruszać, trzeba jeszcze wiedzieć jak to robić. Pierwsze ćwiczenia po jakie sięgają osoby początkujące to trening kardio i biegi. Niestety aeroby nie są najlepszym wyborem na odchudzanie. Ich znaczenie dla szczupłej sylwetki rośnie wraz z poprawą formy, a kto biegał ten wie, że nie przychodzi ona łatwo i przyjemnie. Zamiast biegać na granicy wyczerpania postaw na delikatny trucht czyli slow jogging. Wtedy organizm będzie bardziej skłonny do czerpania energii z tłuszczu. Gdy jesteś amatorem i porwiesz się na szybki bieg, to ciało wykorzysta glikogen czyli zacznie trawić twoje mięśnie. To nic, że się spocisz, bo tłuszczu praktycznie nie ubędzie.

Proste ćwiczenia spalające tkankę tłuszczową pozwolą ci gubić oponki i boczki bez ryzyka kontuzji. Z czasem będziesz stosować bardziej skuteczne formy treningu. Pamiętaj tylko, by nie przesadzać. Zarówno zaleganie na kanapie jak i zbyt intensywne ćwiczenia z restrykcyjną dietą sprawią, że zaburzysz równowagę organizmu.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.