Ćwiczenia na orbitreku na odchudzanie. Ilość spalanych kalorii

Ćwiczenia na orbitreku na odchudzanie. Ilość spalanych kalorii
Oceń artykuł!

Większość myśli, że samo pójście na siłownię wystarczy, by pozbyć się zbędnych kilogramów. Okazuje się, że niekoniecznie – trzeba wiedzieć bowiem na czym i jak ćwiczyć.

Doskonałym sposobem na walkę ze zbędnym tłuszczykiem oraz wyrzeźbienie swojej sylwetki jest korzystanie z popularnego i bardzo skutecznego orbitreku.

Angażuje 90% naszych mięśni

Orbitrek nazywany jest też trenażer eliptyczny, crosstrainer. Służy do treningu tlenowego. Jego atutem jest to, że angażuje aż 90% naszych mięśni – w ruch idą zarówno górne, jak i dolne partie ciała. Jak twierdzą trenerzy najwspanialsza w tym urządzeniu jest jego prostota – dzięki temu, że nie jest skomplikowany można na nim ćwiczyć łatwo i przyjemnie.

Szybka utrata kalorii na orbitreku

Osoby, które chcą pozbyć się dość szybko zbędnych kilogramów powinny korzystać z orbitreku, bowiem trening na nim charakteryzuje się zaskakująco wysoką skutecznością, jeśli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej. Szacuje się, że godzinny trening pozwala spalić od 500 kcal do 800 kcal (zależy to od wagi osoby ćwiczącej i indywidualnego tempa metabolizmu). Około tyle samo kalorii spalimy podczas godzinnego biegania, jednak warto zaznaczyć, że trening na orbitreku jest mniej męczący i bezpieczny dla stawów.

Redukuje tłuszcz i poprawia wydolność

Ćwiczenia na orbitreku sprawiają, że pozbywamy się zbędnego tłuszczyku w okolicach brzucha, ud, bioder i ramion. Dość szybko można też zauważyć zmniejszającą się „oponkę” wokół pasa.

Trening na tym urządzeniu symuluje pracę całego układu krążenia. Dzięki temu serce staje się znacznie silniejsze i pompuje więcej krwi. Osoby, które korzystają z orbitreku są znacznie bardziej odporne na zmęczenie, mają dużo więcej energii i siły i przede wszystkim są zdrowsze (dużo rzadziej mają problemy z chorobami serca).

Trzeba ćwiczyć regularnie

Z orbitreku można korzystać nie tylko na siłowni. Jest to też świetne urządzenie, z którego można korzystać w domu. Ćwiczenia są tak proste, że można je wykonywać np. oglądając telewizję czy słuchając muzyki. Plusem jest też to, że ciężko się przy tym nabawić jakiejkolwiek kontuzji (nie ma możliwości przeciążenia stawów jak np. podczas biegania).

Na początku warto trenować 3-4 razy w tygodniu po 30 minut. Z czasem, wraz z nabraniem kondycji warto wydłużać ten czas (szybciej pozbędziemy się wówczas zbędnego tłuszczyku). Wiele nowoczesnych maszyn można zaprogramować – wybrać odpowiednie obciążenie dla naszego organizmu  i z czasem coraz wyżej stawiać sobie poprzeczkę. Aktualnie większość urządzeń potrafi też policzyć ilość kalorii, które są spalane podczas treningu, jeśli wcześniej wpiszemy swoją wagę. Specjaliści są zdania, że ten sposób jest doskonałą motywacją dla ćwiczących.

Większe obciążenie oraz dłuższe treningi najczęściej można już wprowadzić po 2-3 tygodniach regularnych ćwiczeń. Wiele osób ćwiczy niemalże codziennie, więc wolą zainwestować w swój własny orbitrek niż chodzić na siłownię. Dzięki temu ćwiczą w dowolnej chwili i po podliczeniu ile wydaliby na karnety na siłownię – wychodzą na plus. Szczególnie, że obecnie można wybierać spośród urządzeń różnych cenowo, więc nie koniecznie trzeba płacić za orbitrek krocie. Do użytku domowego wystarczy bowiem sprzęt z mniejszą ilością „bajerów”.

f-orbitrek-magnetyczny-8718h Ćwiczenia na orbitreku na odchudzanie. Ilość spalanych kalorii
Orbitreki magnetyczne
Kliknij i sprawdź ceny!

Jak ćwiczyć na orbitreku?

Jeśli kupiłeś własny sprzęt zanim zaczniesz na nim ćwiczyć przeczytaj w instrukcji o dostępnych funkcjach. W przypadku siłowni – wszystko powinien wytłumaczyć ci trener. Znajomość możliwości orbitreku znacząco wpływa na komfort treningu.

Zanim przystąpisz do ćwiczeń pamiętaj o rozgrzewce. Konieczne trzeba rozgrzać mięśnie. Ćwiczenia typu krążenia ramion, bioder, pajacyki itp. powinny być wykonywane około 10 minut. Później można rozpocząć trening.

Jak wejdziemy na orbitrek trzeba przyjąć odpowiednią postawę: proste plecy, wciągnięty brzuch, głowa prosto. Chwytamy ruchome ramiona urządzenia i przyciągamy naprzemienne do siebie. Nie wolno podczas ćwiczeń się pochylać oraz bardzo mocno ściskać uchwytów – trenerzy informują, iż wówczas mniej efektywnie pracują mięśnie naszych ramion, a więc spalanych jest mniej kalorii.

Po treningu zaleca się także, aby przez około 5 minut wykonać ćwiczenia rozciągające i rozluźniające nasze mięśnie.