Dieta dr Dąbrowskiej- sposób na oczyszczanie organizmu

Ewa Dąbrowska, doktor nauk medycznych specjalizując się w dziedzinie immunologii, zgłębiła również wiedzę na temat roli odżywiania w leczeniu współczesnych chorób cywilizacyjnych. Prace te zaowocowały szeregiem publikacji naukowych na temat właściwości zdrowotnych głodówek. Na tej podstawie dr Ewa Dąbrowska opracowała nowatorską dietę warzywno- owocową, która odtruwa i oczyszcza organizm oraz wzmacnia układ odpornościowy.

Dieta dr Dąbrowskiej, co to jest?

Dieta dr Dąbrowskiej jest programem odchudzania składającym się z dwóch wyraźnych etapów. Jej zadaniem jest odtrucie i oczyszczenie organizmu z toksyn i wprowadzenie wewnętrznej równowagi i kompatybilności działania wszystkich narządów. Diecie towarzyszy oczywiście utrata wagi, jednak to nie ona jest jej celem, stanowi niejako produkt uboczny diety. Dieta dr Dąbrowskiej ma charakter leczniczego postu, do którego wprowadza się w określonych ilościach warzywa i owoce.

Dieta dr Dąbrowskiej to tak naprawdę okresowa głodówka przechodząca do etapu optymalnego, zgodnego z zasadami zdrowego odżywiania. Ponieważ opiera się na spożywaniu przede wszystkim warzyw i owoców, stąd popularnie nazywa się ją dietą warzywno-owocową. Dieta wypełnia podstawowe 4 zadania, jest dietą:

  • oczyszczającą
  • regenerującą
  • leczniczą
  • odżywczą

Pierwszy etap kuracji dietą ma za zadanie oczyszczenie organizmu i usprawnienie naturalnych mechanizmów regenerujących. Głodówka ma przygotować organizm do absorpcji wszystkich kolejno wprowadzanych składników odżywczych oraz przygotować organizm do „życia po diecie” , które zakłada po zakończeniu głodówki spożywanie wyłącznie zdrowych, lekkostrawnych i nisko przetworzonych produktów spożywczych. Posiłki będą głównie składały się z warzyw, owoców, roślin strączkowych oraz ziaren.

Dieta Dąbrowskiej – podstawowe zasady

Dieta warzywno-owocowa dr Dąbrowskiej to nic innego jak kontrolowana głodówka lecznicza. Według autorki diety to głodówka ma szansę na uruchomienie w organizmie mechanizmów regeneracyjnych, mechanizmów samoleczenia. Pozbawienie go dopływającego z zewnątrz pożywienia zmusza do uaktywnienia nagromadzonych latami złogów i tkanki tłuszczowej.

Dozwolone w trakcie głodówki warzywa i owoce są naturalnymi przeciwutleniaczami wiążącymi wolne rodniki. Stymulują one wszelkie procesy regeneracji oraz działają:

Według zupełnie obiektywnych opinii dieta dr Dąbrowskiej z uwagi na to, że należy do niskokalorycznych, ma realną szansę na zapobieganie wielu chorobom, w tym nowotworom oraz przedłużenie nam życia. Jednym z dawno zdefiniowanych sposobów na zdrowe funkcjonowanie jest przyjmowanie posiłków o obniżonej kaloryczności. Posiłki powinny dostarczać jak najwięcej energii przy jak najniższej kaloryczności.

 

Dieta dr Dąbrowskiej zadania i cele leczniczej głodówki

Zadaniem leczniczej głodówki jest uruchomienie trawienia endogennego i usprawnienie wewnętrznych procesów trawiennych. A jest to możliwe poprzez czasową rezygnację z pokarmów budulcowych oraz wysokoenergetycznych, czyli: białka, tłuszczów oraz węglowodanów. Przerwa w dostępie do tych produktów umożliwia:

  • trawienie zalegającej tkanki tłuszczowej
  • trawienie zbędnych komórek: schorowanych, zdegenerowanych i zmutowanych, kumulujących toksyny
  • aktywację naturalnych mechanizmów samoleczenia

Głodówka ma za zadanie wprowadzenia zmian mikroflory. Podczas wielu lat jedzenia przetworzonej żywności, konserwowanej substancjami chemicznymi, jelita człowieka w miarę upływu czasu tracą szczelność i przepuszczają do organizmu cząsteczki trawionego pokarmu. Tym samym układ immunologiczny ulega wahaniom uniemożliwiającym mu rozpoznawanie pojawiania się wielu chorób związanych z poszczególnymi układami organizmu. Głodówka powinna uszczelnić jelita i zmienić ich mikroflorę, by wzmocnione powróciły do swojego najefektywniejszego działania.

Co jeszcze na oczyszczanie organizmu?
Kliknij i sprawdź ceny!

Dieta dr Dąbrowskiej – co wolno, a co jest zabronione

Dieta dr Dąbrowskiej wymaga jedzenia, najlepiej surowych, warzyw i owoców. Można też przynajmniej częściowo zamienić je na świeże soki warzywno-owocowe. Jeżeli miałyby to być soki, to powinny się składać z:

  • botwinki
  • szpinaku
  • natki pietruszki
  • selera naciowego
  • pokrzywy
  • brokułów

Wszystkie one należą do grupy warzyw i pędów zielonych, zawierających chlorofil. Warzywa, które wybiera się do prowadzenia diety powinny cechować się niską zawartością skrobi a owoce powinny zawierać jak najmniej cukru. Wybrane warzywa i owoce można jeść na surowo, wówczas pełne są witamin i innych substancji odżywczych, ale także można przygotować z nich zupy, soki, surówki, czy dusić na wolnym ogniu. Gotowane, duszone produkty będą łagodniejsze do trawienia, a jest to ważne dla osób cierpiących na dolegliwości przewodu pokarmowego.

Dietę należy uzupełniać płynami: wodą, herbatkami ziołowymi, czy sokami owocowymi, wszystko bez cukru. Cukier należy wyłączyć całkowicie z diety, również jako składnik gotowych napojów. Ponadto nie powinno się spożywać kawy, czarnej herbaty i alkoholu. To samo dotyczy okresu już po głodówce. Ze swoje codziennej diety należy wykluczyć wysoko przetwarzane produkty.

Dieta dr Dąbrowskiej, tak jak w przypadku każdej diety odchudzającej, zaleca aktywność fizyczną, która przyspiesza metabolizm i tym samym pomaga w oczyszczaniu organizmu. Trzeba pamiętać, że aby przyniosła ona rzeczywiste efekty, powinna trwać przynajmniej 60 dni.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.