Jabłczan cytruliny- działanie, dawkowanie i efekty uboczne

Jabłczan cytruliny- działanie, dawkowanie i efekty uboczne
4 (80%) 2 votes

Ciężkie, długotrwałe treningi, ból naderwanych włókien mięśniowych, drakońska dieta- to wszystko, i wiele więcej, jesteśmy w stanie znieść, aby osą gnąc nasz upragniony cel- piękne, zgrabne ciało. Ile razy cierpiałeś z powodu zakwasów? Nie miałeś siły, energii na dalsze ćwiczenia? A co jeśli można tego uniknąć? Dziś omówimy działanie jabłczanu cytruliny. Jeżeli ciężko trenujesz, ten specyfik może poprawić Twoje rezultaty!

Czym jest jabłczan cytruliny ?

Jabłczan cytruliny jest to połączenie w jedną molekułę, aminokwasu niebiałkowego czyli cytruliny oraz kwasu jabłkowego. Cytrulina, chociaż nie bierze udziału w procesie budowy mięśni, pełni niezwykle istotną biologiczną rolę! Uczestniczy w cyklu mocznikowym, gdzie w trakcie przemian metabolicznych wspomaga neutralizację toksycznego amoniaku. Natomiast zjonizowana postać kwasu jabłkowego bierze udział w przemianach energetycznych, które zachodzą w absolutnie każdej komórce. Połączenie tych dwóch wymienionych wyżej składników w jedną molekułę przynosi istotne korzyści dla wszystkich osób aktywnych fizycznie, zarówno profesjonalnych sportowców jak i amatorów.

Jabłczan cytruliny- efekty suplementacji

Jabłczan cytruliny ma wielopłaszczyznowe działanie. Najczęściej jednak sprowadzany jest do roli związku zwiększającego produkcję tlenku azotu, a co za tym idzie, zwiększający również napływ krwi do partii mięśniowych które trenujemy, znacznie zwiększając efekt tak zwanej „pompy mięśniowej”. Takie spłycanie i zawężanie działania tego suplementu jest niezwykle niesprawiedliwe, a wręcz krzywdzące. Badania naukowe, przeprowadzone w wielu instytucjach jasno pokazują, że umiejętna suplementacji jabłczanem cytruliny może znacznie wpłynąć na osiągane wyniki sportowe!

Działanie potwierdzone w testach naukowych

W testach naukowych z udziałem sportowców, jabłczan cytruliny dostarczany organizmowi  w dawce wynoszącej sześć gramów na dobę, znacząco wpływał na poprawę zdolności wysiłkowych. Oznacza to, że wzrastała wytrzymałość siłowa oraz wydolność tlenowa. Badacze zauważyli też pozytywny wpływ na wychwyt zwrotny wodorowęglanów w czasie suplementacji jabłczanem cytruliny. Lepsza praca nerek w tej materii skutkowała ogólną poprawą balansu kwasowo-zasadowego w organizmie uczestnika testu. Warto też zwrócić uwagę, że ten suplement wpływa na zmniejszenie gromadzenia się kwasu mlekowego we włóknach mięśniowych w trakcie treningu. Mniejsze nagromadzenie kwasu przekłada się na mniejsze odczuwalne zmęczenie podczas wykonywania ćwiczeń. Niezwykle interesujący jest też fakt pokazujący, że stosowanie jabłczanu cytruliny ściśle wiąże się ze znacznym zmniejszeniem nasilenia tak zwanej „opóźnionej bolesności mięśni szkieletowych”. Innymi słowy, suplementacja tym specyfikiem sprawia, że „zakwasy” są mniej dokuczliwe, dzięki wspomnianemu już ograniczeniu gromadzenia kwasu mlekowego w mięśniach.

Stosowanie jabłczanu cytruliny-  kto i kiedy powinien sięgnąć po ten specyfik?

Suplementacja jabłaczanem cytruliny ma bardzo szerokie zastosowania w szeroko pojętym wspomaganiu ogólnie formy sportowej. Mogą ją stosować zawodnicy sportów siłowych, wytrzymałościowo-siłowych , jak i stricte wytrzymałościowych. Ponadto nie ma tez żadnych uwag co do poziomu jaki powinien mieć sportowiec by móc przyjmować ten suplement- niezależnie od poziomu wytrenowania jabłczan cytruliny jest dla każdego!

Jabłczan cytruliny należy przyjmować w okresie około wysiłkowy. Sugerowana dawka dziennego spożycia to od 4 do 8 gramów na dobę. Zdecydowanie większą skuteczność będą miały monopreparaty, i to właśnie ich powinniśmy szukać na sklepowych półkach. Jednak nie należy  od razu skreślać preparatów skojarzonych! Suplementy zawierające oprócz jabłczanu cytruliny również kreatynę, arganinę, czy substancje stymulujące ośrodkowy układ nerwowy mogą okazać się dobrym rozwiązaniem zarówno w przypadku sportowców, jak również gdy mowa idzie o osobach trenujących amatorsko.

f-jarrow-l-citrulline-l-cytrulina-metylofolian-60-tabl Jabłczan cytruliny- działanie, dawkowanie i efekty uboczne

Największy wybór suplementów i odżywek
Kliknij i sprawdź najniższe ceny!

Skutki uboczne stosowania jabłczanu cytruliny

Jabłczan cytruliny jest zupełnie bezpieczny w stosowaniu. Do tej pory, przy stosowaniu zalecanych dawek, nie stwierdzono żadnych specyficznych skutków ubocznych związanych z jego przyjmowaniem. Jedyne na co możemy zwrócić uwagę w kategorii „skutki uboczne” jest „pompa mięśniowa”. Może ona czasami być uciążliwa, zwłaszcza jeżeli uprawiamy dyscyplinę sportową wymagającą wysokiej sprawności i precyzji ruchów. Osoby cierpiące na choroby układu krążenia, lub też dysfunkcje przewodu pokarmowego powinny zachować szczególną ostrożność w czasie suplementacji jabłczanem cytruliny. Przed rozpoczęciem zażywania tego specyfiku zalecana jest konsultacja lekarska w wyżej wymienionych przypadkach.

Jabłczan cytruliny może stanowić cenne uzupełnienie diety wszystkich osób aktywnych fizycznie, zarówno amatorów jak i sportowców będących na najwyższym, poziomie wytrenowania. Niezależnie od uprawianej dyscypliny sportu, suplementacja tym środkiem będzie miała pozytywny wpływ na twoje wyniki i Twoje ciało! Ponadto suplementacja jabłczanem cytruliny jest zupełnie bezpieczna. Badania naukowe potwierdzają skuteczność tego środka, najwyższy czas abyś i Ty go przetestował!

 

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Komentarze