Klub sportowy poszukuje sponsora? Legalni bukmacherzy mogą być zainteresowani

Klub sportowy poszukuje sponsora? Legalni bukmacherzy mogą być zainteresowani
Oceń artykuł!

Niezwykłą popularnością cieszą się obecnie umowy zawierane pomiędzy legalnymi bukmacherami a klubami sportowymi lub zawodnikami. Sytuacja ta wynika z niedawnych zmian w prawie, które spowodowały, że sponsoring sportu stał się dla bukmacherów nieodłącznym elementem utrwalania wizerunku firmy.

Nowelizacja ustawy hazardowej, którą przeprowadzono w końcówce 2016 r., a następnie wprowadzono w kwietniu 2017 r., ułatwiła bukmacherom nawiązywanie współpracy sponsorskiej z klubami, zawodnikami i organizatorami rozgrywek sportowych w Polsce. Firmy z branży chętnie korzystają z tej szansy, budując w ten sposób swój wizerunek.

Nowe możliwości bukmacherów

Dopiero od kwietnia 2017 r., po zmianach w ustawie hazardowej, podmioty organizujące w Polsce legalne zakłady bukmacherskie uaktywniły się w sferze sponsorowania polskiego sportu. Wcześniej, w latach 2010-2016, było to co prawda możliwe, ale ze względu na fatalne przepisy, które wówczas funkcjonowały (90% rynku w rękach nielegalnych bukmacherów) mało który bukmacher się na taką współpracę decydował. Z kolei w obecnym stanie prawnym sponsoring sportu wydaje się być najkorzystniejszą formą promocji z punktu widzenia bukmacherów, gdyż występują istotne ograniczenia względem innych form marketingu i reklamy. Jest to korzystne rozwiązanie szczególnie dla klubów sportowych, które potrzebują finansowania. Udział w sponsoringu ma wiele zalet również z punktu widzenia bukmacherów, gdyż dzięki niemu mogą kreować swój wizerunek. Jest to więc taki rodzaj współpracy, który opłacalny jest dla obydwu stron.

Sponsoring szansą dla bukmacherów

Obecnymi, jak i potencjalnymi klientami firm organizujących zakłady bukmacherskie są głównie osoby, które interesują się sportem. Zarządzający firmami bukmacherskimi są więc świadomi, że powinni kierować swój przekaz marketingowy właśnie do tej grupy. Wydaje się, że najłatwiej ten cel można zrealizować poprzez sponsorowanie sportu.

Wchodząc we współpracę sponsorską z klubem, zawodnikiem czy organizatorami jakichś rozgrywek, np. ligowych, bukmacher odnosi liczne korzyści wizerunkowe. Przykładowo, jego logo jest widoczne na koszulkach zawodników albo banerach okalających boisko, dzięki czemu kibice mają z nim stały kontakt wzrokowy. W ten sposób choćby podświadomie zapamiętują daną markę. Jeśli kibice interesują się zakładami bukmacherskimi, istnieje duża szansa, że skorzystają z usług sponsora swojej ulubionej drużyny.

Sponsorowanie sportu sprawia, że bukmacher jest postrzegany jako godny zaufania i bezpieczny. Trudno mieć bowiem jakiekolwiek podejrzenia co do profesjonalizmu firmy, która zawarła poważny kontrakt sponsorski i każdego miesiąca wydaje naprawdę duże pieniądze na finansowanie klubów, zawodników czy rozgrywek sportowych. Sponsoring zdecydowanie uwiarygadnia bukmacherów i wprowadza ich na wyższy poziom, do ekstraklasy w swojej branży. Nie ma również wątpliwości co do legalności podmiotu inwestującego w sponsoring, a trzeba pamiętać, że obstawianie wyników w firmach nieposiadających licencji i niespełniających wymogów określanych przez polskie prawo może się skończyć wysoką karą finansową. Więcej informacji o legalnych bukmacherach możesz znaleźć na WygranaOnline.

Udana współpraca w praktyce

Uwzględniając powyższe korzyści ze sponsoringu, nie może być zaskoczeniem, że większość działających legalnie w Polsce bukmacherów inwestuje w sponsoring sportu. Co więcej, niemal każdy bukmacher sponsoruje nie jedną, a kilka drużyn lub wręcz całe rozgrywki. Najczęściej dochodzi do współpracy z drużynami piłkarskimi z Ekstraklasy i I Ligi, choć zdarza się również, że bukmacher sponsoruje kluby siatkarskie czy żużlowe. Do najbardziej nietypowych posunięć na polu sponsoringu należy finansowanie przez legalnych bukmacherów klubów i rozgrywek e-sportu (sport elektroniczny, czyli rywalizacja graczy w grach komputerowych). Umowy takie są już nawiązywane.

Korzyści dla bukmacherów wynikające ze sponsorowania sportu:

  • budowa zaufania dla wizerunku firmy,
  • zyskanie uznania wśród potencjalnych klientów,
  • możliwość dotarcia z przekazem do grupy docelowej,
  • wzmocnienie rozpoznawalności.

Uwaga! Nawet jeśli obstawiasz wyniki u legalnego bukmachera, który sponsoruje Twoją ulubioną drużynę, nie zmienia to faktu, że możesz się uzależnić od zakładów bukmacherskich. Pamiętaj o tym i cały czas staraj się kontrolować swoją grę.