Co pić i jeść po skończonym treningu?

Osoby aktywne fizycznie powinny szczególnie dbać o swoją dietę. Spożywane posiłki powinny dostarczać organizmowi wszelkich niezbędnych składników. Bardzo ważne jest też to co spożywamy tuż po zakończeniu treningu. Może to mieć znaczący wpływ na osiągnięcie przez nas wyznaczonego celu.

Nie zwracamy uwagi na to, co jemy po treningu

O ile wiele osób myśli o tym co zje przed rozpoczęciem uprawiania sportu, o tyle po zakończonych ćwiczeniach często chwyta po to „co jest pod ręką”. Jest to poważny błąd, bowiem jeśli po wysiłku będziemy się odpowiednio odżywiać, to możemy sprawić, że nasze mięśnie będą się regenerowały znacznie szybciej. Po ćwiczeniach powinniśmy jeść przede wszystkim produkty, które zawierają węglowodany, białko oraz wodę.

Woda jest bardzo ważna podczas ćwiczeń

Trenerzy zawsze zalecają, by podczas treningu mieć przy sobie butelkę z wodą bądź napój izotoniczny (niewskazane są wszelkie napoje gazowane, słodzone itp.) W trakcie pocenia się, co jest nieodłącznym elementem ćwiczeń nasz organizm traci wodę. Dlatego musimy ją uzupełnić. Niektórzy chcąc wiedzieć ile dokładnie wody stracił ich organizm ważą się tuż przed i tuż po treningu. Jeśli straciliśmy 0,5 kg to powinniśmy wypić około 550-650 ml wody. Płyny mogą być uzupełniane stopniowo w ciągu mniej więcej godziny.

Posiłki bogate w węglowodany

Po zakończeniu ćwiczeń powinniśmy spożyć produkty bogate w węglowodany. Są one odpowiedzialne za uzupełnienie glikogenu w naszych mięśniach. Szacuje się, że najlepiej to zrobić do około kwadransa po skończeniu treningu.  Jeśli nie chcemy od razu nic jeść – możemy sięgnąć po sok pomarańczowy. Zawiera on mniej więcej 10 g węglowodanów w 100 ml.

Jeszcze bardziej zwiększymy ilość glikogenu w naszych mięśniach, jeśli do pół godziny po zakończeniu ćwiczeń zjemy/wypijemy produkty łączące w sobie węglowodany i białko. Najlepiej, żeby na 1 gram białka przypadały 4 gramy węglowodanów.

f-optimum-whey-gold-standard-2270g
Odżywki Białkowe
Kliknij i sprawdź ceny!!!

Nie wolno zapominać o białku

Po zakończeniu treningu należy też zadbać o odpowiednie spożycie białka. Białko ma w sobie aminokwasy, które są odpowiedzialne jeśli chodzi o zregenerowanie uszkodzonych w trakcie treningu, włókien mięśniowych. Jeśli dostarczymy naszemu organizmowi odpowiednią ilość białka możemy być też pewni, że woda lepiej się wchłania w naszym przewodzie pokarmowym. Aminokwasy symulują również właściwe funkcjonowanie układu odpornościowego. To z kolei sprawia, że zyskujemy większą odporność.

Produkty, po które można sięgnąć po treningu

Dietetycy zalecają, by po treningu sięgnąć po np. jogurt, kefir, warzywa gotowane na parze, makaron, ryż gotowany z owocami, bułka z kurczakiem, jajko, sałatę, banana, bułkę z pastą z makreli, chudy twaróg czy kilka kostek gorzkiej czekolady.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.