Żelatyna w diecie sportowców – stawy, hormon wzrostu, białko proteiny, glukoza

Żelatyna w diecie sportowców – stawy, hormon wzrostu, białko proteiny, glukoza
5 (100%) 4 votes

Żelatyna wzmacnia ścięgna i więzadła, które razem trzymają kości i mięśnie. Połączenie witaminy C i aminokwasu o nazwie prolina, która w największych ilościach znajduje się w żelatynie pomaga zwiększyć ilość kolagenu w tkankach łącznych. Żelatynę wytwarza się w postaci wysuszonego proszku, który powstaje w wyniku izolowania i odwadniania skóry, kości i tkanek chrzęstnych zwierząt.

Żelatyna w diecie sportowców poprawia zdrowie jelit i trawienie

Podobnie jak kolagen, żelatyna jest korzystna w zapobieganiu uszkodzeniom jelit i poprawie wyściółki przewodu pokarmowego, zapobiegając tym samym przepuszczalności i zespołowi nieszczelnego jelita. Wyściółka jelit jest jedną z najważniejszych linii obrony organizmu, ponieważ zatrzymuje cząsteczki z pożywienia, bakterii i drożdży wewnątrz układu trawiennego, do którego przynależy, i zapobiega przedostawaniu się do krwioobiegu, co wywołuje choroby.

Żelatyna w diecie sportowców może poprawić zdolność produkowania odpowiednich ilości kwasu żołądkowego, które są niezbędne do prawidłowego trawienia i wchłaniania składników odżywczych. Glicyna z żelatyny jest ważna dla przywrócenia zdrowej błony śluzowej wyściółki w żołądku i ułatwienia równowagi enzymów trawiennych i kwasu żołądkowego. Gdy organizm nie produkuje odpowiedniej ilości enzymów, mogą wystąpić typowe problemy trawienne, takie jak niedobory składników odżywczych, zakwaszenie organizmu, a także niedokrwistość.

Żelatyna w diecie sportowców chroni stawy i zmniejsza ból

Kolagen i żelatyna zyskały rozgłos w łagodzeniu objawów choroby zwyrodnieniowej stawów i reumatoidalnego zapalenia stawów. Choroba zwyrodnieniowa stawów jest uważana za główną przyczynę częstych bóle stawów. Wraz z wiekiem mamy tendencję do rozwijania się większej sztywności, bólów i ograniczonej mobilności. Żelatyna i kolagen pomagają powstrzymać przewlekłe reakcje zapalne, które zmniejszają ból i zatrzymują postępującą chorobę, która prowadzi do upośledzenia funkcji stawów, takich jak choroba zwyrodnieniowa stawów, a także wzmacniają stawy przeciążone intensywnym treningiem.

Żelatyna w diecie sportowców pomaga w poprawie jakości snu

Niektóre badania wykazały, że żelatyna pomaga osobom, które doświadczają problemów z zasypianiem, nie mogą spać lub ich sen nie sprzyja wypoczynkowi. Naukowcy zbadali wpływ żelatyny na subiektywną jakość snu i odkryli, że osłabia ona senność w ciągu dnia, poprawia funkcje poznawcze, jakość snu i skuteczność snu, a także skraca czas potrzebny do zaśnięcia i polepsza sen. Żelatyna poprawia sen w inny sposób niż tradycyjne leki nasenne lub leki nasenne, co zwykle oznacza mniej skutków.

Żelatyna w diecie sportowców podnosi nastrój i poprawia zdolności poznawcze

Aminokwas glicynowy jest uważany za hamujący neuroprzekaźnik, co oznacza, że działa podobnie jak niektóre leki przeciw lękowe lub przeciwdepresyjne, tylko bez niepożądanych powikłań i skutków ubocznych. Wiele osób używa żelatyny i innych form terapii aminokwasów, aby naturalnie zwiększyć klarowność umysłu i spokój, ponieważ niektóre aminokwasy pomagają obniżyć poziom hormonów stresu takich jak noradrenalina i zwiększyć poziom białka GABA.

Żelatyna w diecie sportowców zwiększa poziom hormonu wzrostu

Ludzki hormon wzrostu to hormon wytwarzany w przysadce mózgowej, który daje nam takie korzyści, jak zwiększona siła mięśni, mniejsze ryzyko chorób serca i mocniejsze kości. Niedobór tego niezbędnego hormonu może prowadzić do takich objawów, jak opóźnione dojrzewanie płciowe i spowolniony wzrost u dzieci, jak również depresja, zaburzenia seksualne, insulino oporność i zwiększone ryzyko chorób serca u dorosłych.

Ćwiczenia o wysokiej intensywności wraz z innymi suplementami, takimi jak L-glutamina i L-arginina i żelatyna mogą również pomóc w naturalnym zwiększeniu poziomu hormonu wzrostu. Żelatyna w diecie sportowców wspomaga syntezę białek i spalanie tłuszczu. Spożywanie żelatyny w celu zwiększenia poziomu hormonu wzrostu w organizmie może okazać się korzystne dla kulturystów. Poziom hormonu wzrostu nie wzrasta w tym przypadku u osób, które nie ćwiczyły po spożyciu żelatyny.

Żelatyna w diecie sportowców obniża zapobiega depresji

Przez wiele lat wiadomo było, że niski poziom neuroprzekaźników może powodować wiele chorób w tym depresję. Nierównowaga neuroprzekaźnikowa może powodować depresję, lęk, ataki paniki, bezsenność, drażliwość jelita, zaburzenia hormonalne, zaburzenia odżywiania, fibromialgię, dysfunkcję nadnerczy, przewlekły ból, migrenowe bóle głowy, a nawet przedwczesną śmierć.

Najczęstszymi zaburzeniami równowagi neuroprzekaźników, na które ukierunkowany jest przemysł farmaceutyczny, są: dopamina, GABA, glutaminian, noradrenalina i serotonina. Bariera krew-mózg jest barierą ochronną, która pomaga w utrzymaniu niebezpiecznych substancji i utrzymaniu stałego środowiska dla mózgu. Zapobiega to także dostępowi do mózgu wielu neurotransmiterów w ciele, dlatego też stosując aminokwasy (prekursory neuroprzekaźników) w określonych kombinacjach, przy odpowiednim czasie podawania pozwala nam wytwarzać więcej specyficznych dla nastrój neuroprzekaźników w mózgu. Wysokobiałkowa żywność, suplementy białkowe, w tym żelatyna zwiększają poziom wszystkich tych aminokwasów, co z kolei zmniejsza syntezę serotoniny w mózgu.

Żelatyna w diecie sportowców wpływa na syntezę glukozy

Żelatyna w diecie sportowców wpływa na syntezę glukozy, ponieważ powoduje wydzielanie insuliny przez trzustkę, co zwiększa poziom wchłaniania glukozy. Żelatyna poprawia wydajność sportową, powodując lepsze wykorzystanie glukozy w mięśniach. Ma to bezpośredni wpływ na hiperinsulenemię i zespół metaboliczny. Jest to ważny czynnik powodujący kontrolę poziomu glukozy we krwi.

Żelatyna jest znana ze swoich z właściwości anksjolitycznych i dlatego istnieją suplementy diety, które wykorzystują ją jako składnik do poprawy nastroju, lęku i redukcji stresu oraz poprawy snu. Żelatyna ma oddziaływanie bezpośrednio z receptorami GABA zwiększając ich poziom w mózgu. Żelatyna w diecie sportowców jest niezwykle pomocna w rozwoju ciała, a także w rozwoju mięśni, ponieważ wspomaga metabolizm lipidów oraz skraca czas potrzebny na regenerację pomiędzy treningami.

f-dr-oetker-zelatyna-w-listkach-10-g-6-listkow Żelatyna w diecie sportowców - stawy, hormon wzrostu, białko proteiny, glukoza

Żelatyna
Kliknij i sprawdź ceny!

Efekty uboczne jaki ma żelatyna w diecie sportowców

Jedną z potężnych zalet naturalnych suplementów i ziół w leczeniu problemów zdrowotnych jest ich wyraźny brak skutków ubocznych. Żelatyna nie jest wyjątkiem od tej zasady i wiadomo tylko, że ma bardzo rzadkie i łagodne skutki uboczne. Wśród nich jest jedynie senność. Objawy te zostały zgłoszone jako łagodne i zazwyczaj występują tylko w wyższych dawkach.

Skutki uboczne związane z normalną dawką żelatyny są w dużej mierze obserwowane, gdy są przyjmowane wcześniej w ciągu dnia i często nie są zauważalne dla tych, którzy przyjmują ten suplement przed snem – nawet jeśli regularnie doświadczają efektów ubocznych. Ogólnie rzecz biorąc żelatynę należy uznać za bardzo bezpieczny suplement, z niewielkimi efektami ubocznymi rzadko występującymi. Jeśli nie weźmiemy heroicznych dawek, najprawdopodobniej nie doświadczymy żadnych problemów.