Telewizja sportowa – którą ofertę warto wybrać?

Telewizja sportowa – którą ofertę warto wybrać?
Oceń artykuł!
Aktualna liczba dostępnych programów sportowych jest bardzo bogata. Do wyboru mamy wiele kanałów w języku polskim, a oferta w każdym przypadku jest zróżnicowana. W artykule skupimy się nie tyle na kosztach, ile bardziej na ofercie programowej poszczególnych stacji sportowych. Rozpocznijmy zatem poszukiwania kanałów z najlepszą ofertą sportową.

Kanały sportowe i ich bogata oferta

Do naszej dyspozycji pozostają zarówno kanały całkowicie darmowe, jak i płatne. W większości przypadków nie musimy mieć telewizora – z ofertą poszczególnych kanałów możemy zapoznać się online, za pomocą komputera czy smartfona. Prześledźmy zatem, co aktualnie oferują poszczególne stacje i z jakimi kosztami się to wiąże. Wskażemy również, jaki udział w rynku miały poszczególne stacje w pierwszej połowie 2018 roku.

TVP Sport

Stacja jest liderem oglądalności pod względem kanałów sportowych, ale wynika to przede wszystkim z dostępności tego kanału. Jej oferta jest bardzo szeroka i dotyczy różnych dyscyplin. TVP od wielu lat transmituje konkursy skoków narciarskich. To właśnie na tym kanale możemy oglądać zmagania na igrzyskach olimpijskich czy mistrzostwa świata i Europy w piłce nożnej. Od lat natomiast TVP nie emituje meczów polskiej ekstraklasy w piłce nożnej poza pojedynczymi meczami, ale i to ma się zmienić. Wkrótce TVP ma emitować jeden najciekawszy mecz z danej kolejki ligowej. TVP Sport to również lekka atletyka i wiele innych dyscyplin.

Canal+ Sport

Stacja ta ma 0,15 proc. udziału w rynku w opisywanym okresie. Dodając do tego Canal+ Sport 2, mamy kolejne 0,05 proc. Pakiet Canal+ wymaga opłacania abonamentu – można korzystać z niego w ramach NC+, ale również dzięki pakietowi w sieciach kablowych. Koszt to minimum kilkadziesiąt złotych za pakiet wszystkich kanałów. Canal+ Sport słynie przede wszystkim z transmitowania na żywo wszystkich meczów polskiej ekstraklasy w piłce nożnej. Od bardzo dawna stacja pokazuje również mecze ligi angielskiej i hiszpańskiej. Na dokładkę NBA oraz zmagania żużlowego Grand Prix.

Eleven Sport 1

Pakiet kanałów Eleven cieszy się dużym zainteresowaniem i wciąż zyskuje na udziale w rynku, przy czym w pierwszym półroczu 2018 roku miał on 0,18 proc. udziału. Rosnące zainteresowanie wynika przede wszystkim z bardzo bogatej oferty programowej tej stacji. Fani nie będą narzekać na brak atrakcji – szczególnie miłośnicy piłki nożnej. Mogą oni oglądać ligę niemiecką, włoską czy hiszpańską. Kolejna ważna pozycja to wyścigi formuły 1. Na następnej pozycji na liście znajduje się najlepsza liga żużlowa świata, czyli liga polska. Kanały Eleven Sports można oglądać m.in. w ramach pakietu Mega Sport w UPC.

Polsat Sport

Działająca od wielu lat stacja sportowa, która cieszy się dużym zainteresowaniem w Polsce. Sam Polsat Sport miał w omawianym okresie 0,23 proc. udziału w rynku, ale do tego musimy dodać Polsat Sport Extra (0,06 proc.), Polsat Sport News (0,035 proc.), Polsat Sport Fight (0,034 proc.). Stacja zyskała aktualnie przede wszystkim dzięki przejęciu praw do transmitowania piłkarskiej Ligi Mistrzów. Od lat znana jest również z pokazywania zmagań polskich siatkarzy, jak również piłkarskiej polskiej drugiej ligi. Kolejnym elementem oferty, z której słynie Polsat, są pojedynki MMA i bokserskie.

Eurosport 1

Może to dla wielu fanów telewizji sportowej być zaskakujące, ale stacja ta zajmuje drugą pozycję pod względem udziału w rynku. Aktualnie jest to 0,62 proc. Oczywiście taki wynik jest efektem przede wszystkim darmowej dostępności tej stacji. Transmituje ona m.in. igrzyska olimpijskie, zawody w snookera, tenisa stołowego, wyścigi kolarskie czy rywalizację w łyżwiarstwie figurowym. Generalnie skupia się ona na sportach, których transmitowanie nie wiąże się z bardzo wysokimi kosztami. Od bardzo dawna Eurosport ma w swojej ofercie m.in. zmagania skoczków narciarskich.

Które kanały wybrać?

Fani oglądania sportu mają w czym wybierać. Tak naprawdę znaczną część kanałów możemy oglądać w ramach oferty kablówek – bez dodatkowych kosztów. Natomiast w przypadku pakietów płatnych wybór konkretnego powinien wynikać przede wszystkim z tego, jakie sporty czy ligi nas interesują.