Czym jest Callanetics – efekty, ćwiczenia i dieta

Oceń artykuł!

Środki masowego przekazu od dłuższego okresu czasu promują zdrowy styl życia, próbując tym samym nakłonić ludzi do większej aktywności fizycznej. Niestety często nasze plany dotyczące diety, regularnego uczęszczania na siłownie, czy biegania, kończą się wraz z tęsknotą za codzienną rutyną, którą u większości jest czas spędzany przed telewizorem, czy laptopem. Coraz mniej czasu poświęcamy na dbanie o swoje zdrowie i prawidłową wagę, co za tym idzie zwiększa się zachorowalność na choroby powstające wskutek otyłości. Lecz czy warunkiem koniecznym zrzucenia zbędnych kilogramów jest wykupywanie biletu na siłownie, czy zajęcia fitness? Dziś przedstawię Callanetics – ćwiczenia izometryczne, które z powodzeniem możemy wykonywać w zaciszu własnego domu.

Czym jest callanetics?

Są to tzw. ćwiczenia mięśniowe, polegające na ciągłym, krótkotrwałym napięciu mięśni w określonej pozycji. Callanetics jest rodzajem treningu, który angażuje pracę mięśni, nie obciążając przy tym naszych stawów, które często wskutek nieumiejętnie wykonywanych ćwiczeń np. na siłowni – są obciążone. Ćwiczenia te skonstruowane są w prosty sposób, obejmując wszelakie mięśnie, nie powodując przy tym uczucia zmęczenia i wyczerpania. Trening tego typu jest o tyle innowacyjnym rozwiązaniem, że wykonywać możemy go w domowym zaciszu. Jest to wspaniałe rozwiązanie dla osób otyłych,które męczą się przy intensywnych ćwiczeniach – trening po czasie staje się nie tylko obowiązkiem i czynnością wykonywaną jako krok w stronę zgrabnej sylwetki, ale również przyjemnym odprężeniem i relaksem. Treningi tego typu są również idealnym rozwiązaniem dla astmatyków. Ćwiczenia może wykonywać każdy – w trakcie tego rodzaju wysiłku ciężko o jakąkolwiek kontuzję czy uraz.


Z jaką częstotliwością powinniśmy ćwiczyć?

Z początku nasz trening nie powinien odbywać się częściej niż 3 razy w tygodniu, gdyż z początku nasz organizm nie będzie przystosowany do tego rodzaju aktywności, co może wiązać się ze znacznym obciążeniem naszych mięśni, a co za tym idzie organizmu. Przy codziennych ćwiczeniach nasze mięśnie nie mają czasu na regenerację, więc i na późniejszych etapach ćwiczeń nie zaleca się codziennych, intensywnych ćwiczeń. Należy pamiętać o tym, aby przed każdym treningiem odpowiednio rozgrzać wszystkie partie naszego ciała, za pomocą prostych ćwiczeń ruchowych i rozciągających. Trening powinien trwać około 45 minut do godziny i zawierać ćwiczenia na mięśnie brzucha, talię oraz nogi. Prawidłowo wykonany trening dzieli się na trzy etapy, etapem rozpoczynającym jak i kończącym nasz trening izometryczny powinno być odpowiednie rozciągnięcie i rozgrzanie naszego ciała.


Callanetics a dieta:

Efekty ćwiczeń są widoczne po zaledwie 15-20 godzinach spędzonych na ćwiczeniach obciążających. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniej diety, w której stanowczo wyklucza się napoje słodzone, produkty o dużej zawartości cukru i tłuszczu, pieczywo białe, czy tłuste mięsa. Osoby starające się zrzucić zbędne kilogramy powinny pamiętać przede wszystkim o dostatecznym nawodnieniu swojego organizmu. Ciekawą alternatywą dla zwykłej wody może być ulepszenie jej cytryną, która zawiera ogromne ilości witaminy C, niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Białe pieczywo powinniśmy zastąpić pieczywem wieloziarnistym lub razowym. Alternatywą dla ziemniaków jest kasza gryczana, ryż czy kuskus. Mięso wieprzowe z powodzeniem możemy zastąpić kurczakiem lub indykiem.

Efekty regularnych ćwiczeń:

Ćwiczenia są przede wszystkim gwarantem lepszego samopoczucia. Regularne wykonywanie ćwiczeń ma dobroczynne działanie, jeśli chodzi o osoby z wadami postawy. Ćwiczenia doskonale wpływają na wygląd naszego brzucha, pośladków czy ud, poprawiają napięcie naszych mięśni i koordynacje ruchową. Są doskonałe dla osób cierpiących na skoliozę, gdyż regularnie wykonywane ćwiczenia przyczyniają się do zmniejszenia wad kręgosłupa oraz do słabszego odczuwania bólu. Najlepszą wiadomością dla kobiet jest ta, że ćwiczenia przyczyniają się do mniejszej widoczności cellulitu, lepszego napięcia i ujędrnienia skóry. Ponadto zmniejszają dolegliwości bólowe występujące podczas miesiączki.

You might also like More from author

Comments