Jak ćwiczyć z Bosu? Ćwiczenia z Bosu na odchudzanie

Świat goni naprzód i nie znosi zastoju, również w sporcie. Jednym z nowszych przyrządów do ćwiczeń jest Bosu. Czym jest? Jak się na nim ćwiczy? Czy warto kupić go do użytku domowego? Na te i wiele innych pytań odpowie ten artykuł.

Bosu wygląda jak przecięta na pół piłka i jest dwustronnym przyrządem gimnastycznym, stanowiącym połączenie piłki i stepu. Jedna strona przyrządu to rodzaj pneumatycznej kopuły pracującej, która uginającej się przy każdym ruchu ćwiczącego. Druga strona jest płaską i sztywną platformą przypominającą step. Dwie rączki ukryte w zagłębieniach ułatwiają swobodne odwracanie przyrządu z jednej strony na drugą jak i przenoszenie go. Bosu świetnie nadaje się do ćwiczeń statycznych (na przykład jak joga czy pilates), jak i dynamicznych oraz poprawiających balans ciała, stabilizację tułowia oraz propriorecepcję (czucie głębokie).

Może być stosowana nie tylko w treningu rekreacyjnym oraz sportowym, ale również w rehabilitacji. Mało tego jest idealna do ćwiczeń rozciągających. Wszystkie ćwiczenia odbywają się w dowolnym tempie i w dowolnych pozycjach. Bosu może być wykorzystywany, jako symulator ruchów charakterystycznych dla różnych dyscyplin sportowych, między innymi boksu, tenisa, snowboardu i nart. I trzeba przyznać, że w tej roli sprawdza się rewelacyjnie! Właśnie, dlatego, wiele czołowych amerykańskich teamów sportowych, między innymi Amerykańskie Towarzystwo Narciarskie i Snowboardowe, wykorzystuje Bosu w treningu sportowców.

Ćwiczenia z Bosu- dla kogo?

Odpowiedź jest prosta- absolutnie dla wszystkich! Niezależnie od wieku i sprawności fizycznej, ćwiczenia z Bosu nie mogą zaszkodzić, a jedynie pomóc. Jeśli więc chcesz efektywnie spalać kalorie, wzmacniać mięśnie, zwiększyć świadomość swojego ciała i świetnie się przy tym bawić- Bosu jest dla Ciebie

Bosu szczególnie polecane jest triathlonistom i biegaczom, którzy mierzą się z bólem kolan. Praca nad stabilnością nóg na niestabilnym podłożu, jakim jest Bosu, bardzo dobrze oddziałuje na urazy związane z długotrwałym treningiem tak biegowym jak i rowerowym czy pływackim Ćwiczenia na piłce Bosu przede wszystkim pomagają wzmocnić mięśnie i poprawić równowagę, co przekłada się na zapobieganie kontuzjom i urazom w przyszłości.

Również panie będą zadowolone z ćwiczeń z Bosu. Szybkie spalanie kalorii i modelujące właściwości ćwiczeń z tym przyrządem, zrobią wrażenie na każdej kobiecie pragnącej cieszyć się pięknym, smukłym ciałem. Natomiast poprawiona równowaga i gibkość ciała przełożą się na pewniejszy, elektryzujący chód.

Ćwiczenia na gibkość z Bosu

Stań na Bosu i spokojnie maszeruj w miejscu. Napinaj mięśnie pośladków i staraj się zachować równowagę. Dzięki swojej sprężystości Bosu zaangażuje do pracy więcej mięśni niż przy ćwiczeniu na zwykłym stepie.

Na balans ciała świetny wpływ mają również przysiady na Bosu, Można je utrudnić dołączając naprzemienne podnoszenie i opuszczanie nogi ugiętej w kolanie

Kolejnym ćwiczeniem są wymachy nóg w bok.
Wszystkie te ćwiczenia wymagają zaangażowania i skupienia, aby nie spaść z piłki. Ważna jest prosta postawa i równomierny oddech.

cwiczenia z bosu
Największy wybór Bosu
Kliknij i sprawdź ceny!

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie z Bosu

Jeśli ćwiczący włącza umiejętny balans ciałem, to ćwiczenia wzmacniające mięśnie stają się dwa razy bardziej skuteczne.

Usiądź prosto na piłce opierając stopy o podłogę, powoli odchylaj się w tył utrzymując proste ręce przed sobą. Po kilku pogłębieniach wróć do pozycji wyjściowej.

Aby wzmocnić mięśnie ruch wykonuj wymachy. Uklęknij na Bosu opierając ręce o jego miękką część. Wykonuj wymachy nóg do tyłu naprzemiennie. To ćwiczenie powinno być wykonywane dynamicznie

Ćwiczeniem wzmacniającym ramiona i klatkę piersiową są oczywiście pompki. Uklęknij na podłodze a ręce oprzyj o twardą stronę Bosu. Staraj się balansować ciałem tak, aby nie chwiało się ono na boki.

Wypady w przód kształtują są kolejnym ćwiczeniem, które kształtuje gibkość i elastyczność. Stań przed piłką, oprzyj nogę o miękką stronę Bosu (powinna być zgięta w kolanie), po czym wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie możesz wykonywać zmieniając nogę po każdym wypadzie lub po kilkunastu powtórzeniach na jedną nogę.

Ćwiczenia z Bosu, nie tylko dotleniają organizm i korzyściami standardowe korzyści płynącymi z uprawiania jakiegokolwiek sportu, ale dostarczają wielu niezapomnianych wrażeń. To nie tylko rewelacyjny trening, ale przede wszystkim świetna zabawa.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.