Jakie są najlepsze ćwiczenia dla otyłych.

Otyłość jest jednym z najczęstszych powodów wizyt na siłowni i podjęcia jakiejkolwiek aktywności fizycznej. I słusznie – nadmiar kilogramów nie wpływa dobrze ani na nasze zdrowie, ani na samopoczucie.

Nie wszystkie ćwiczenia są dobre dla osób otyłych

Osoby otyłe powinny mieć świadomość, że nie wszystkie ćwiczenia są dla nich wskazane. Ciało jest znacznie cięższe, bardziej obciąża stawy, przez co też częściej też dochodzi do urazów.

Dlatego zanim rozpoczniemy ćwiczenia najlepiej, byśmy to skonsultowali z lekarzem, by móc w jak największym stopniu zminimalizować ryzyko pojawienia się kontuzji i problemów związanych z uprawianiem sportu. Nadwaga wielokrotnie wiąże się z różnymi chorobami, które też wykluczają wykonywanie niektórych ruchów.

Nie wolno się zniechęcać

Wiele osób na samym początku na problem z przełamaniem się i odwiedzeniem siłowni, bowiem krępuje się swojego wyglądu lub porównuje do obecnych tam wysportowanych i wyrzeźbionych osób. Jest to bardzo złe podejście, bowiem nie wolno porównywać się do innych i wmawiać sobie, że schudli szybciej czy wolniej – należy skupić się na własnej sylwetce.

Na początek warto stawiać sobie mniej ambitne cele, które łatwiej będzie osiągać – tzw. metoda małych kroczków. Każdy nawet minimalny sukces będzie nas podejmował do kolejnych działań.

Jak trzeba ćwiczyć?

Osoby otyłe powinny być aktywne około godziny dziennie. Jak wiadomo – na początku ten czas jest znacznie krótszy.

Ci, którzy zmagają się z nadprogramowymi kilogramami mogą skorzystać z ćwiczeń aerobowych. Ich plusem jest to, że mają bardzo duże zużycie energii. Najlepiej sprawdza się… chodzenie. Polecane są również: stepper, nordicwalking, jogging (nie wskazany jest jednak dla osób zbyt otyłych), ćwiczenia na ergometrze wioślarskim. Bardzo skuteczny może też okazać się aqua aerobic, czyli gimnastyka w wodzie, która dodatkowo nie odciąża stawy.

Specjaliści zalecają, by trening aerobowy był przeprowadzany przez osoby otyłe przynajmniej 5 razy w tygodniu i trwał około 1-1,5 godziny.  Na początku ćwiczenia powinny być jednak krótsze i wydłużane wraz z poprawianiem się formy i ubywaniem kilogramów.

Siła i mięśnie

Pozbywanie się zbędnego tłuszczyku to nie tyko jego spalanie, ale też poprawienie swojej sprawności fizycznej oraz wyrzeźbienie sylwetki. W tym celu dobrze jest udać się na siłownię, gdzie trener pokaże nam na jakim sprzęcie osiągniemy pożądane efekty.

f-orbitrek-magnetyczny-8718hOrbitrek idealny na spalanie tłuszczu
Kliknij i sprawdź najniższe ceny!

Należy jednak pamiętać, że dodatkowe obciążenia do ćwiczeń (m.in. hantle) nie powinny być zbyt ciężkie (szacuje się, iż powinny mieścić się od 60 do 80% obciążenia, jakie jest w stanie podnieść osoba ćwicząca). Ćwiczenia siłowe powinny być jednak podejmowane nie częściej niż 3 razy w tygodniu. Ich czas – około pół godziny.

Pływanie – idealne dla otyłych

Wszyscy są zgodni co do tego, iż basen jest idealnym wyjściem dla osób z nadwagą, które chcą pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Tak jak aqua aerobic sport ten jest bezpieczny dla stawów. Podczas wizyty na basenie zużywamy energię w dwojaki sposób – płynąc/poruszając się do przodu oraz pokonanie oporu wody. Co ważne, by spalić kalorie wcale nie trzeba być dobrym pływakiem.

Rower!

Walczyć z otyłością można również jeździć na rowerze. Zaleca się spokojną jazdę, jednak warto pokonywać dość długie dystanse (ewentualnie można za każdym razem wydłużać sobie o kilka minut trening, wówczas szybko zauważymy postępy).

Jakich ćwiczeń otyli powinni unikać?

Nie wszystkie ćwiczenia są wskazane dla osób z nadwagą. Odradza się im przede wszystkim ćwiczeń, które nadmiernie obciążają stawy (i tak już obciążone). Otyli powinni zrezygnować też z bardzo intensywnych ćwiczeń m.in. biegania i tych z dużym obciążeniem. Nie wskazane są też te wymagające skakania.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.