Jazda na łyżwach a odchudzanie. Ilość spalanych kalorii

Jazda na łyżwach a odchudzanie. Ilość spalanych kalorii
Oceń artykuł!

Łyżwy to nie tylko idealna forma rozrywki czy okazja do spotkania się ze znajomymi. Ten sport uprawiany regularnie może pozwolić również na redukcję naszej wagi. Szczególnie, że zimą większość ludzi łapie przynajmniej kilka nadprogramowych kilogramów.

Jazda na łyżwach spala mnóstwo kalorii

Wiele osób (które nie trenują jazdy na łyżwach) nawet nie zastanawia się nad tym, jak wiele korzyści niesie ze sobą ten sport. Jest szczególnie polecany osobom, które chcą schudnąć i wyrzeźbić swoją sylwetkę. Podczas jazdy na łyżwach pobudzane do pracy są niemal wszystkie nasze mięśnie, dlatego wówczas spalamy naprawdę dużo kalorii. Godzinna jazda figurowa sprawia, że spalamy od 300 do 800  kcal.  Zależy to głównie od tempa i intensywności jazdy, wykonywanych ruchów i naszej wagi. Do jazdy na łyżwach można też zaliczyć grę w hokeja – wówczas zawodnik może spalać w ciągu godziny nawet od 1500 do 2000 kcal.

Podczas jazdy na łyżwach wzmacniają się nasze nogi, pośladki oraz brzuch. Osoba, która często odwiedza lodowisko poprawia swoją koordynację ruchów oraz jest bardziej odporna. Kolejnym plusem jest to, że osoby korzystające ze ślizgawki przestają się garbić – podczas jazdy na łyżwach wzmacniają się bowiem mięśnie wokół kręgosłupa.

Jak zacząć jeździć na łyżwach?

Na łyżwach można już uczyć jeździć małe dzieci. Na lodowiskach są dostępne specjalne pomoce do nauki. Dziecko trzyma się takiego urządzenia i pcha je przed sobą, jednocześnie nie bojąc się, że upadnie.

Jazda na łyżwach nie jest niczym skomplikowanym. Jeśli ktoś wcześniej jeździł na rolkach, to opanuje ten sport jeszcze szybciej.

Naukę należy rozpocząć od opanowania chodzenia na łyżwach. Zanim wejdziemy na lód warto pochodzić kilka minut wokół, by utrzymywać równowagę (na lodowiskach zazwyczaj jest gumowa mata, która dodatkowo chroni łyżwy przed tępieniem). Po wejściu na lodowisko można też zrobić/przejść kilka kółek przy barierce zabezpieczając się tym samym przed upadkiem.  Na początku z pewnością ciężko będzie utrzymać równowagę, ale najważniejsze jest by nie panikować i się nie poddawać.

Musisz trzymać równowagę i umieć upadać

Na początku twoje łapanie równowagi może z boku wydawać się śmieszne, jednak jest konieczne do nauczenia się jazdy na łyżwach. Pochyl się lekko do przodu (nigdy do tyłu, bo upadniesz!) i nogi ugnij lekko w kolanach. Ręce należy zaś lekko rozłożyć trochę niżej ramion. Gdy poczujesz się odrobinę pewniej, warto coraz odchodzić od bandy, tylko wtedy nauczysz się odpowiednio trzymać równowagę. Na początku próbuj odpychać się jedną nogą.

Upadek jest chyba wpisany w naukę jazdy na łyżwach, nie jest jednak niczym strasznym i nie powinien nikogo zniechęcać. Warto jednak wiedzieć jak upadać, by być przy tym jak najmniej poszkodowanym. Jeśli czujesz, że tracisz równowagę i za chwilę zetkniesz się z lodem, to nigdy nie odchylaj się do tyłu. Mało kto jeździ w kasku, a taka postawa może sprawić, że uderzysz się głową. Padając spróbuj więc przechylić się na bok. Wyciągnij też ręce, by jak najmocniej zamortyzować upadek. Dlatego warto nosić rękawiczki – nie tylko chronią przed zimnem, ale i ewentualnymi obtarciami przy upadku. Jak upadniesz to nie wystawiaj palców – najlepiej zaciśnij pięść, pamiętaj, że za tobą może jechać inny łyżwiarz i niechcący najechać ci na nie.

Wstawanie, które początkowo może wydawać się trudne, z czasem stanie się banalne. Oprzyj dłonie między nogami i podnoś się jednocześnie na obu nogach. Gdybyś miał trudności – możesz poprosić kogoś o pomoc.

Po kilku wizytach na lodowisku zaczniesz już swobodnie jeździć – może nie jak zawodowy łyżwiarz, ale bez większych trudności. Na początku staraj się po prostu posuwać do przodu. Później naprzemienne ruszaj raz jedną, raz drugą nogą. Pierwsze wizyty na lodowisku nie sprawią, że stracisz mnóstwo kalorii – powolna jazda sprawia, że spalasz ich mniej. Później jednak szybko zauważysz zmiany w swoim organizmie.

f-bauer-vapor-x-60 Jazda na łyżwach a odchudzanie. Ilość spalanych kalorii
Łyżwy damskie i męskie
Kliknij i sprawdź ceny!

Jakie łyżwy?

Na początek nie ma potrzeby od razu kupować własne łyżwy. Można skorzystać z tych, które są dostępne w wypożyczalni na lodowisku. Jeśli jednak już opanujemy jazdę i zaczniemy regularnie odwiedzać lodowisko, to warto zainwestować w swój własny sprzęt.

Możesz wybrać łyżwy do jazdy figurowej bądź do hokeja. W tych drugich jeździ się dużo szybciej (z reguły wybierają je częściej mężczyźni niż kobiety). Sztywniejsze będą też łyżwy z butami plastikowymi, ale można zdecydować się również na buty skórzane (wersja droższa). Dzięki skórzanym butom łyżwiarz ma znacznie większą swobodę ruchu, dlatego chwalą je sobie głównie osoby rozpoczynające przygodę z lodowiskiem.

Ceny łyżew są zróżnicowane. Niekoniecznie musimy wydawać na nie fortunę. Warto jednak zwrócić uwagę na ich jakość i sposób wykonania. Muszą być też wygodne i dopasowane do nogi. Jeżdżenie w łyżwach, które są niewygodne z pewnością szybko zniechęci nasz do tego sportu.

Chcesz schudnąć? Jeźdź regularnie

Podczas jazdy na łyżwach spala się mnóstwo kalorii. Aby jednak pozbyć się nadprogramowych kilogramów konieczna jest regularność. Lodowisko powinniśmy odwiedzać około 3 razy w tygodniu, a nasza jazda nie powinna trwać krócej niż 40 minut (najlepiej, by trwała godzinę).

Przed jazdą pamiętaj, by się nie objadać, ponieważ w trakcie intensywnej jazdy możesz się źle poczuć.