Trening ze skakanką- Zalety, jak ćwiczyć, aby schudnąć, przeciwwskazania, jaką skakankę wybrać?

Trening ze skakanką- Zalety, jak ćwiczyć, aby schudnąć, przeciwwskazania, jaką skakankę wybrać?
5 (100%) 5 votes

Skakanka to przedmiot, który nie jest zarezerwowany wyłącznie dla dzieci. Trening ze skakanką może przynieść wiele korzyści i przyczynić się do znacznej poprawy kondycji. Warto przyjrzeć się bliżej temu niedrogiemu i powszechnemu urządzeniu, dzięki któremu w szybki i prosty sposób będzie można zmienić swoje ciało na smuklejsze i dodać sobie energii. Jakie korzyści daje trening na skakance? Na jaki rodzaj skakanki warto się zdecydować?

Jak schudnąć dzięki skakance?

Wiele osób nie lubi chodzić na siłownię, ani nawet z domu w celu odbycia treningu. Karnety na siłowni są drogie, a sąsiedzi często spoglądają zza firanek osoby uprawiające sporty na zewnątrz, jak na przykład jogging. W takich przypadkach większość osób decyduje się na pozostanie w swoich czterech ścianach. Brak bieżni lub orbitreka nie stanowi żadnego kłopotu. Schudnąć można bowiem dzięki najzwyklejszej skakance. Wystarczy za nią złapać i skakać! Godzina intensywnego treningu może sprawić, że spalone zostanie nawet 400 kcal! Warto pamiętać, że regularne treningi przyczyniają się do poprawy wyglądu łydek, pośladków oraz ramion. W przypadku ćwiczeń na skakance do ruchu pobudzane zostaje całe ciało, a jego właściciel czuje się dobrze i komfortowo. Dzięki godzinnym sesjom 3-4 razy w tygodniu już w ciągu miesiąca można wysmuklić swoje ciało i wyglądać pięknie. Wielu dietetyków zaleca tę formę treningu, ponieważ wyrabia się przede wszystkim kondycja. Niepotrzebne jest wykupowanie karnetu na siłownię. Zadanie ułatwione mają zwłaszcza rodzice małych dzieci, ponieważ skakanka w takich przypadkach bardzo często znajduje się w domu.

Zdrowotne zalety skakania na skakance

Oprócz pięknej i smukłej sylwetki, skoki na skakance dają również szereg zalet zdrowotnych. Nawet krótkie serie skoków przyczyniają się do poprawy krążenia i do lepszego samopoczucia. Wzrasta również tętno. Regularne treningi przyczynią się z pewnością do poprawy koordynacji i do zwiększenia się elastyczności stawów. Co więcej, takie treningi przyspieszają również metabolizm, dlatego spadek wagi zostanie z pewnością szybko zauważony!

Jak często należy skakać na skakance?

Wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji i ilości wolnego czasu. Ważna jest w tym przypadku regularność i determinacja, aby efekty mogły stać się widoczne. 30 minut dziennie na skakance to optymalny czas, aby poprawić funkcjonowanie układu krążenia oraz uelastycznić swoje ciało. Osoby otyłe lub starsze powinny zacząć od krótszych serii i wraz z upływem czasu zwiększać intensywność treningu. Skakanie powinno odbywać się również z równych odstępach czasu. Wystarczy przez 30 sekund skakać, po czym zrobić 10 sekund przerwy i w takim tempie ćwiczyć, aż do 10 minut. Ćwiczenia na skakance warto urozmaicić treningiem siłowym oraz cardio.

Co daje codzienny trening na skakance?

Regularność w ćwiczeniu daje wiele korzyści. Dzięki temu sylwetka staje się smukła, ciało sprężyste, a osoba wykonująca trening może pochwalić się lepszym samopoczuciem, mniejszą ospałością oraz znacznie lepszą kondycją, niż kiedykolwiek. Wydolność oddechowa również zyskuje wyższy poziom, co ma ogromne znaczenie w przypadku nałogowych palaczy, dla których często nawet niewielki wysiłek fizyczny jest bardzo trudny. Osoby skarżące się na problemy związane z przemianą materii również zauważą regularność w wypróżnieniach.

Jaka skakanka jest najlepsza?

Skakankę można zakupić zarówno online, jak i w klepie stacjonarnym. Ilość modeli może przyprawić o prawdziwy zawrót głowy, jednak nie warto ulegać namowom ekspedientów. Podczas wyboru skakanki należy kierować się kryteriami, do których należy:

  • Długość skakanki,
  • rodzaj użytego tworzywa,
  • rodzaj uchwytów,
  • licznik.

Wybierając skakankę, należy na samym początku dopasować jej długość. W celu wybrania optymalnej długości należy stanąć na środku skakanki. Uchwyty powinny po podniesieniu znajdować się na wysokości pach lub niewiele poza ich wysokość. Oczywiście skakankę można skrócić poprzez zawiązywanie pętelek, jednak jest to niekomfortowe. Warto wybrać skakankę lekką, ze sztucznego tworzywa. Fani elektroniki powinni również docenić fakt, iż najnowsze modele zainstalowane mają specjalne liczniki skoków, które motywują do sięgania po wyższe cele i większe efekty!

6 zasad skutecznego treningu na skakance

Odpowiednie miejsce treningu

Ćwiczenia można wykonywać na zewnątrz, jak i w domu. Należy jednak zapewnić sobie dużo miejsca, aby skakanka nie strąciła żadnego przedmiotu znajdującego się w pobliżu. Ze względów zdrowotnych warto wybierać podłoże względnie miękkie, jak na przykład trawnik, gdyż skakanie na betonie może wywierać negatywny wpływ na kręgosłup człowieka.

Odpowiedni strój do ćwiczeń

Nie od dziś wiadomo, że warto inwestować, w odpowiedni stój, którego materiał odprowadza pot. Osoby uprawiający skakanie na skakance na zewnątrz powinny zapewnić sobie również amortyzujące obuwie, które zabezpieczy kręgosłup. Panie z obfitym biustem powinny zainwestować również w stabilny stanik sportowy, który zmniejszy ruchy piersi podczas skakania, dzięki czemu osoba ćwicząca będzie czuła komfort i przyjemność z ćwiczeń.

Odpowiednia technika skakania

Podczas ćwiczeń należy przybrać wyprostowaną postawę, łokcie trzymać nisko, a wzrok skierować przed siebie. Dzięki temu ćwiczenia będą przynosiły jeszcze więcej efektów.

Regularne treningi

Regularność jest niezwykle ważna. Tylko dzięki niej efekty staną się widoczne. Zaprzestanie treningów nawet na kilka dni może sprawić, że forma pogorszy się i wróci do stanu sprzed ćwiczeń. Warto wykonywać serie krótsze, jednak każdego dnia.

Zmiana rodzaju ćwiczeń

Jeżeli jednostajne, tradycyjne skakanie przodem stanie się nudne, warto kombinować z technikami. Wykonywanie ,,ósemek” lub skoki do tyłu mogą stanowić świetne urozmaicenie. Można również skakać na jednej nodze, co poprawia koordynację i równowagę.

Odpowiednie nastawienie

Pozytywne nastawienie to klucz do sukcesu, który jest zawsze podstawą. Ćwiczenia z uśmiechem na ustach są o wiele przyjemniejsze niż ćwiczenie na siłę. To bardzo ważne.

Kto szczególnie powinien zdecydować się na trening ze skakanką?

Niektórzy uważają, że skoro na skakance ćwiczą dzieci, to nie ma żadnych przeciwwskazań do wykonywania treningu tego typu. Nic bardziej mylnego. Skakanie na skakance to sport, jak każdy inny i konieczne jest odpowiednie przygotowanie. Skakanie na skakance nie jest polecane osobom szczególnie otyłym, ponieważ tak intensywny wysiłek mógłby pogorszyć pracę serca. Dodatkowo pogłębić mogłyby się również problemy z obciążonymi tuszą stawami. Niewskazana jest również niewydolność krążeniowa oraz oddechowa. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości warto skonsultować się ze swoim lekarzem.

f-adidas-skakanka-treningowa-na-lozyskach-regulowana-dlugosc-300cm-adrp-12234 Trening ze skakanką- Zalety, jak ćwiczyć, aby schudnąć, przeciwwskazania, jaką skakankę wybrać?

Skakanki treningowe
Kliknij i sprawdź ceny!

Zalety skakania na skakance

Wśród korzyści, jakie płyną ze skakania na skakance, dostrzec można:

  • Wzmocnienie mięśni,
  • Zwiększenie przepływu krwi,
  • zwiększenie pojemności płuc,
  • Spalanie kalorii,
  • Usuwanie toksyn z organizmu,
  • redukcję stresu,
  • pobudzanie umysłu do większej aktywności,
  • poprawę funkcjonowania procesów poznawczych,
  • poprawę samopoczucia,
  • uelastycznienie ciała,
  • lepszą jakość snu.