Jak trenować z kettlebells- korzyści z ćwiczeń z odważnikami

W dzisiejszych czasach wszyscy chcą wyglądać jak najlepiej. Piękna, smukła linia talii czy wspaniale wyrzeźbione muskuły są celem dla wielu z nas. Jak łatwo wyszczuplić sylwetkę i poprawić muskulaturę? Szukamy coraz to nowych dróg aby uzyskać ciało naszych marzeń i snów. Ostatnio modne stały się treningi kettlebells. Jak wyglądają takie treningi dowiesz się z naszego artykułu.

Czym są kettlebells?

Przez wiele osób kettlebells porównywane są do kul do gry w kręgle albo też do kul armatnich z uchwytem. Nie bez przyczyny zresztą. Żeliwne „czajniczki” od XVIII wieku były stosowane w treningu wojskowym, a dziś przezywają prawdziwe odrodzenie. Zalety kettlebells doceniają zarówno trenerzy jak i amatorzy fitness. Dzięki unikalnym właściwościom (między innymi przesunięciu środka ciężkości) ćwiczenia z tymi kulami dają znacznie lepsze efekty niż trening ze zwykłymi hantlami. Ponadto rozwijają nie tylko wytrzymałość i siłę, ale również poprawiają kondycję.

Ćwiczenia z „czajniczkami”

Ćwiczenia z kettlebells angażują do pracy bez mała wszystkie partie mięśni – dzięki temu skutecznie pomagają walczyć ze zbędnymi kilogramami, poprawiają koordynację, wytrzymałość oraz siłę.

Jeśli postanowisz rozpocząć regularne ćwiczenia z pomocą „czajniczków”, możesz w zaskakująco krótkim czasie liczyć na naprawdę świetne efekty.

Korzyści dla ciała płynące z treningów z kettlebells

Trening z tymi odważnikami nie izoluje mięśni, lecz wpływając na ich współdziałanie wzmacnia całe siało (zarówno siłę jak i wytrzymałość). Dzięki temu nasza sylwetka rozwija się równomiernie, bardziej harmonijnie niż podczas tradycyjnego treningu na siłowni. Ponadto poprawie ulega nasza gibkość oraz koordynacja ruchowa. Zwiększa się również nasza świadomość własnego ciała, ponieważ trening z „czajniczkami” wymaga nieustannego trzymania równowagi i balansowania ciałem.

Treningi z  kettlebells to również szybsza utrata zbędnych kilogramów. Zasada jest prosta- im więcej mięśni pracuje naraz, tym więcej kalorii spala nasz organizm. Kettlebells jest narzędziem do kompleksowych ćwiczeń, angażuje więc wiele grup mięśniowych. To z kolei pozwoli nam znacznie zwiększyć efektywność odchudzania.

Możemy śmiało powiedzieć, że ćwiczenia z tymi odważnikami znacząco przyczyniają się do wieloaspektowej poprawy naszej sprawności fizycznej.

Korzyści zdrowotne płynące z treningów z kettlebells

Oczywiście treningi z kettlebells nie wpływają tylko na nasze ciało od strony sportowej. Dzięki nim możemy uchronić się od wielu kontuzji, na przykład podczas podnoszenia ciężkich przedmiotów.

„Czajniczki” pomogą nam w walce z bólem pleców oraz wadami postawy. Dzieje się tak dzięki aktywacji mięśni głębokich ciała. Odpowiadają one za dobrą kondycje naszego kręgosłupa oraz za stabilizację całej sylwetki. Jeśli chcesz pozbyć się ból w plecach lub masz problemy z postawa- trening z kettlebells pomoże Ci wzmocnić mięśnie głębokie i zażegnać oba te problemy.

Ponadto intensywny trening z tymi odważnikami można zaliczyć jako trening cardio. Szybkie tempo wykonywania ćwiczeń ma bardzo dobry wpływ na pracę serca i ogólnie całego układu krążenia.  Zwiększa wydolność organizmu oraz pomaga dotlenić wszystkie komórki naszego ciała.

kettlebells

Największy wybór kettlebells
Kliknij i sprawdź najniższe ceny!

Inne korzyści płynące z treningów z kettlebells

Aby rozpocząć ćwiczenia z kettlebells nie potrzebujesz nawet karnetu na siłownię! Możesz trenować absolutnie wszędzie- w zaciszu własnego domu lub na podwórku w gronie znajomych. To naprawdę dobra inwestycja na przyszłość! Odważniki są bardzo trwałe (najczęściej wykonane są z odpornego na wszelkie uszkodzenia żeliwa) i możesz z ich pomocą ćwiczyć praktycznie każdą partię ciała. Jest to też ekonomiczne- nie będziesz musiał kupować wielu urządzeń przeznaczonych do ćwiczeń poszczególnych mięśni ( ramion, brzucha, nóg, klatki piersiowej…) Ćwiczenia takie jak swing, przysiady i podrzuty z „czajniczkami” dadzą nam taki sam (o ile nie lepszy) efekt za zdecydowanie mniejsze pieniądze. Jeśli to wszystko, to jeszcze mało aby przekonać Cie do tego rodzaju ćwiczeń, warto zwrócić uwagę, że są one banalnie proste. Aby czerpać maksymalne korzyści z treningu, wystarczy jedynie opanować kilka podstawowych ruchów. Oczywiście nie musisz poprzestać na podstawach. Wraz z upływem czasu i wzrostem siły oraz kondycji, możesz zmieniać ćwiczenia na trudniejsze i bardziej skuteczne, używać odważników o różnej wadze (lub nawet kliku przy jednym ćwiczeniu). Dzięki takim, wydawałoby się drobnym, odmianom ćwiczenia z „czajniczkami” nigdy się nie znudzą i zawsze będziemy mogli zwiększyć ich efektywność.

Trening z kettlebells- dla kogo?

Treningi z kettlebells może rozpocząć każdy. Nie praktycznie żadnych przeciwwskazań. Ćwiczenia z odważnikami może zacząć każda zdrowa osoba, polecane są zarówno mężczyznom, jak i kobietom. Ponadto za pomocą „czajniczków” możemy wysmuklić i ujędrnić strategiczne partie ciała  (zwłaszcza u pań) uda, pośladki, nogi oraz ramiona.

Kettlebells mają znaczną przewagę nad innymi formami treningu. Nie tylko dają szybsze efekty niż, na przykład ćwiczenia z hantlami, ale również z powodu ich prozdrowotnego działania oraz niezwykłej  prostoty i praktyczności wykonywanych ruchów. Każdy z nas chciałby znaleźć metodę ćwiczeń która jednocześnie byłaby prosta, tania, bardzo skuteczna oraz wszechstronnie wzmacniała absolutnie całe ciało. Takie właśnie są ćwiczenia z kettlebells.

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.