Jak wykonać ćwiczenia relaksujące w domu?

Ćwiczenia relaksujące są odskocznią od stresujących spraw, które dosięgają nas w mniejszym lub większym stopniu każdego dnia. Dlatego podpowiadamy jak wykonać ćwiczenia relaksujące w domu, by szybko i skutecznie poczuć ulgę po pracy umysłowej lub fizycznej. Zarówno osoby wykonujące nawet najmniej stresującą pracę mogą doświadczać okresowego bólu w ciele i napięcia mięśni. Kilka prostych ćwiczeń sprawi, że będziesz w stanie powrócić do normalnego trybu życia i nie marnować czasu na zamartwianie się o swój stan zdrowia.

Proponowane ćwiczenia warto wykonywać w wolnej chwili chociażby codziennie. Dłuższe sesje są zalecane w weekendy, kiedy najbardziej potrzebujesz chwili wytchnienia. Czas dla siebie wykorzystaj produktywnie a ciało odwdzięczy ci się tym samym. Poczujesz ukojenie, spokój i ulgę, które z czasem przekształcą się w przypływ dobrej energii. Nasze propozycje nadają się także do zmniejszenia odczuwanego zmęczenia po ciężkim treningu. Przydatna rada dla osób początkujących – po skończonych ćwiczeniach nie podnoś się nagle z miejsca, by cię nie zamroczyło.

Ukojenie dla zmysłów i ciała

Joga to coś więcej niż trening. To styl życia, który praktykuje mnóstwo osób na całym świecie. Jeśli chcesz poczuć pozytywną moc płynącą z uprawiania jogi powinieneś zwrócić uwagę na technikę wykonywanych pozycji oraz nauczyć się prawidłowego oddechu a reszta należy już do ciebie. Joga uczy rozciągania statecznego a nawet może zastępować rozgrzewkę, bo choć poszczególne pozycje wydają się dziecinnie proste, ich wykonanie nie należy do najprostszych. Cóż, technika czyni mistrza, dlatego spróbuj proponowanych przez nas asanów idealnych dla osób początkujących. Jak je wykonać wyszukasz bez problemu w internecie.

  • Pozycje stojące: tadasana, wrikszasana, wirabhadrasana
  • Pozycje siedzące: wadżrasana, supta wir asana, supta padmasana
  • Pozycje równoważne: wasiszthasana, kasja pasana
  • Skręty: skręt w sidhasanie, mula bandhasana
  • Wygięcia do tyłu: sialabhasana, makarasana, usztrasana

Joga to szereg korzyści dla umysłu i ciała, ponieważ to ona kładzie nacisk na dbanie o zdrowie psychiczne i fizyczne równocześnie. Wiele pozycji ma działanie relaksujące a wszystkie wzmacniają i rozciągają ciało. Powtarzane regularnie będą miały znaczący wpływ na nasze samopoczucie i funkcjonowanie. Polecamy je szczególnie osobom regularnie trenującym i żyjącym w napiętym grafiku. Nie zapominaj, że dni odpoczynku są jak najbardziej wskazane. Bez nich mięśnie i ścięgna staną się bardzo spięte a ty staniesz się przewlekle zmęczony. Joga to naturalny sposób rozładowania nagromadzonego napięcia.

Sztuka oddechu

Ściśle związana z jogą jest sztuka świadomego, rytmicznego i intensywnego oddechu. Dzięki niej następuje silne rozszerzenie narządów oddechowych. Otrzymujemy więcej tlenu, wypuszczamy więcej dwutlenku węgla, dzięki czemu mamy więcej sił do działania. Wdech powinien być delikatny, długi i ciągły. Po wydechu następuje zatrzymanie oddechu. Płuca i klatka piersiowa mogą rozszerzać się zgodnie z naszą wolą w pionie, poziomie lub po obwodzie a świadomość tego przybliża nas do zwiększenia koncentracji umysłu, osiągnięcia doskonałego zdrowia. Taki oddech nie ma nic wspólnego z nawykowym, automatycznym oddychaniem potrzebnym do życia. Nie chodzi bowiem o to, by pozostać przy życiu a czerpać z niego jak najwięcej.

Wygodny strój do ćwiczeń

Ćwiczenia mające za zadanie nas zrelaksować wymagają przygotowania. Zadbaj o oprawę – przewietrz i posprzątaj pokój, zrób miejsce na podłodze. Ćwicz na antypoślizgowej macie, która zapobiegnie przewróceniu. Równie ważny jest strój. Warto zrezygnować ze skarpet, które będą przeszkadzały w kontakcie z podłożem. Jogę ćwiczy się przeważnie na boso. Załóż wygodne legginsy i luźną bluzkę, która nie będzie uwierała twoich ruchów. Nie spocisz się zbyt mocno, dlatego możesz postawić na bawełnę. Panie niech nie zapomną o wygodnym staniu sportowym. Będąc tak przygotowanym na pewno uda ci się wyciszyć i zrelaksować w zaciszu własnego domu. Dla uzupełnienia możesz włączyć spokojną muzykę.

f-hms-walek-do-masazu-jogi-pilates-fitness-roller-3w1-fs105-17-8-222

Wałek do masażu w jodze i pilatesie
Kliknij i znajdź najniższe ceny!

Przydatne gadżety sportowe

Jeśli chodzi o relaks, to nic nie sprawdzi się lepiej niż wałek do masażu. Jego okrągły kształt to nie wszystko, bo całą frajdę zapewniają wypustki a co najlepsze do takiego masażu nie potrzebujesz drugiej osoby. Wystarczy, że położysz roller na podłodze, oprzesz się o niego plecami i skierujesz tam gdzie potrzebujesz. Możesz masować nim także ręce i nogi, kark, brzuch, klatkę piersiową. Kolejny przydatny gadżet to piłka szwajcarska, która urozmaici trening i będzie świetnym sposobem na odstresowanie spiętych mięśni. A dla prawdziwych sportowych zapaleńców pozostaje jeszcze rower, piłka nożna lub wyjście na basen. Niektórzy uważają, że nic nie relaksuje lepiej niż truchcik po lesie, ale każdy z nas ma czasem chwile, gdy potrzebuje zostać w domu i tam zabrać siły przed kolejnym dniem.

Podsumowując nie istnieje jedno remedium na zmęczenie. Być może dlatego znajdziesz tak wiele opcji radzenia sobie ze stresem. Dopóki jest to jednak zdrowa ścieżka wyboru, dopóty będziesz dla siebie wygranym. Jak wykonać ćwiczenia relaksujące w domu? Przejrzyj kilka pozycji jogi lub postaw na zabawę z piłką lub masaż z wałkiem do rehabilitacji. Wybór należy do ciebie.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.