Fitness na trampolinach- jumping fitness

Jak dbać o smukłą sylwetkę i jednocześnie rewelacyjnie się bawić? Uważasz, że to niemożliwe? Nic bardziej mylnego! Fitness na trampolinach to niezapomniane przeżycie, świetna zabawa i nawet 1000 spalonych kalorii w godzinę! Do Polski dopiero dociera moda na ćwiczenia na trampolinach. Jumping fitness jest, w coraz większej ilości klubów fitness, wprowadzany do oferty. I bardzo dobrze, bo zdobywa szturmem serca kobiet. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na jego temat- zapraszamy do lektury naszego artykułu!

Jumping fitness

Jumping fitness to intensywny trening kardio. Ćwiczenia wykonuje się na jednoosobowych trampolinach w rytm energetycznej muzyki. Ćwiczenia są dopasowywane do możliwości osób ćwiczących-mogą być bardzo spokojne (lekkie kołysanie się na trampolinie, bez szalonych wybić i podskoków), lub bardziej intensywne jak bieg w miejscu lub taniec. Oczywiście mogą też w dużej mierze opierać się na skakaniu, podczas którego pracują praktycznie wszystkie mięście ciała. Dzięki możliwości łączenia różnych ćwiczeń, wykonywania różnych ruchów jumping fitness zapewnia wszechstronny trening.

Zalety i efekty fitness na trampolinach

Systematyczne treningi na trampolinie niosą ze sobą szereg korzyści:

  • wspomagają krążenie limfatyczne,
  • dotleniają cały organizm i wszystkie jego tkanki,
  • zwiększają pojemność płuc,
  • poprawiają prace układu krążenia,
  • mogą pozytywnie wpłynąć na stan zdrowia osób wymagających rehabilitacji w związku z problemami z mięśniem sercowym,
  • zmniejszają obrzęki,
  • zwiększają produkcję czerwonych krwinek,
  • przyspieszają przemianę materii w organizmie,
  • stymulują trawienie
  • pomagają oczyścić organizm z toksyn,
  • wzmacniają mięśnie,
  • poprawiają koordynację psychoruchową,
  • poprawiają równowagę,
  • zwiększają ogólną wydolność i wytrzymałość organizmu,
  • nie obciążają stawów ani kręgosłupa (trampolina działa jak amortyzator),
  • obniżają stężenie cholesterolu we krwi,
  • modelują sylwetkę
  • pozwalają spalić do 1000(!) kalorii w godzinę.

Badania przeprowadzone przez naukowców z różnych krajów pokazują, że ćwiczenia na mini trampolinach są odpowiednie dla osób starszych, które mają problemy z równowagą. Inne badania, tym razem przeprowadzone na dzieciach, mających problemy z poruszaniem się, wyraźnie pokazują pozytywny wpływ ćwiczeń na trampolinach dzięki którym zaobserwowano znaczne zwiększenie ich możliwości ruchowych. Najczęściej przytaczanym badaniem jest niewątpliwie to przeprowadzone przez NASA w 1980 roku w którym pokazano, że obciążenie, jakie powoduje skakanie na trampolinie jest takie samo na kostkach, plecach oraz czole. Podczas biegania natomiast kostki są obciążone nawet dwa razy bardziej od reszty ciała.Ponadto jest ono znacznie poniżej progu, w którym narażone na uszkodzenia są kości.

trampolina

Największy wybór trampolin!
Kliknij i sprawdź najniższe ceny!

Wybór trampoliny

Trampoliny do jumping fitnessu powinny być wytrzymałe i stabilne. Na rynku dostępne są trampoliny o różnych rozmiarach i parametrach. Najpopularniejsze są sześciokątne o przekątnej około 133 centymetrów i wadze całkowitej do 12kg. Takie trampoliny są w stanie utrzymać ciężar do 120kg! Dodatkowo wyposażone są w rączki/ uchwyty ułatwiające skakanie i gwarantujące stabilności i bezpieczeństwo wykonywanych ćwiczeń.

Przeciwwskazania

Tak jak w wykonywaniu większości ćwiczeń, tak i w jumping fitness istnieją przeciwwskazania, a niektóre przypadłości oznaczają wręcz permanentną dyskwalifikuję potencjalnego skoczka.

Przede wszystkim należy unikać tego rodzaju aktywności w przypadku: ciąży, dyskopatii, chorób/zwyrodnień stawu skokowego i kolanowego, chorób układu krążenia (np.: nadciśnienie tętnicze), osteoporozy, endoprotez, świeżych urazów, bardzo dużej nadwagi, chorób układu oddechowego (np.: astma) i ogólnego złego stanu zdrowia.

Ćwiczenia na trampolinie to bez wątpienia bardzo ciekawa alternatywa dla osób, którym znudziły się zwykłe treningi i chciałyby przy okazji aktywności fizycznej świetnie się bawić. Jumping fitness ma niewątpliwie wiele zalet, jednak należy pamiętać, że o wielu przeciwwskazaniach czy konsekwencja jeszcze nie wiemy ponieważ badania dotyczące wpływu tej aktywności na nasz organizm wciąż trwają.

Na pewno dużym minusem jest fakt, że póki co stosunkowo niewiele klubów fitness oferuje tego typu treningi, a jeśli są w ofercie to, niestety cena dość wysoka.

Warto spróbować takich ćwiczeń- mogą się stać naszą ulubioną aktywnością fizyczną i sposobem aby dobrze się bawić i doładować się pozytywną energią, lub pozostać jednorazową przygodą i nowym, ciekawym doświadczeniem .

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.